Hur många har beställt?

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-04-06/08:00

Har ni handlat några tillbehör?<br/>
Jag är lite sugen på cutskåpa, högre ruta och kanske annan hugger bak men när man sneglar på priser från t.ex. England eller Tyskland så är det ju klart mer tilltalande även om jag inte kollat upp frakt riktigt.<br/><br/>

Priserna i Sverige verkar ju vara exakt lika mellan handlarna och inga jätterabatter trots att man köper ny hoj, hur har ni andra gjort?
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-04-06/08:43

Har köpt cutskåpan samt monteringssatsen till den.
Passformen är tyvärr faktiskt sämre än urusel...
Köpte även HP's broms och kopplingsgrepp vilka är kanonsköna att använda.
När jag ändå hade spenderbyxorna på mig så blev det ett tonat kåpglas samt en held del kolfiber från Alpha Racing.
Kraschpuckar sitter monterade.

Kan lämna ett litet varnigstecken på fotpinnarna från Alpha Racing, dom passar inte på cykeln, och ska skickas tillbaka.

Köpte även ett nytt depåstöd som jag är mer än nöjd med.
Det är ett stöd som man fäster i svingbulten och lyfter hela hojen, dvs, det räcker med ett enda stöd.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Root » 2010-04-06/09:44

Hmm.. dina intryck verkar ju stämma med en del annat jag läst om cutskåpan, trist! Speciellt med den prislappen så borde det sitta som gjutet, inget annat duger! Jag är inte sugen på att byta ut hela bakdelen mot en raceversion men vore kul att kunna täcka över sätet. <br/><br/>

Varför andra broms- och kopplingsgrepp, vari ligger skillnaden? Samma sak med fotpinnarna, varför så mycket bättre än originalet (om de nu passat)?<br/><br/>

När det gäller kolfiber så verkar ju t.ex. Ilmberger, http://www.ilmberger-carbon.de/html/bmw.html , vara ett ganska prisvärt alternativ och tydligen väldigt bra kvalité också.
Root
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 2010-03-17/23:41

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-04-06/10:00

Ilmberger har hyffsad kvalitet.
Jag köpte precis allt som går få i kolfiber från dom till förra R1100S'n, och det gick att få dit pinalerna med lite våld.
Dom "vanliga" sakerna som skärmar osv satt som gjutna från dom.
Fast, med mina pinaler var det rätt mycket pyssel med då jag la på 10 lager klarlack + färg , och det var ett j*vla jobb.

Fotpinnarna ville jag ha för att jag vill vända växlingen (1:an upp å resten nedåt)

Broms och kopplingsgreppen är vikbara från HP, och går inte sönder vid en eventuell marksyning, samt att dom går att justera mer än original.
Originalen ser i mina ögon rätt tillyxade ut, och är inte snygga. Men det är som sagt i mina ögon.
HP's är även något kortare.

När man ska ha cutsen på så måste man ta bort passagerardynan, man kan inte ha både och, men det kanske du visste redan.

Bor du i Sthlms trakten så finns delarna att beskåda vid tillfälle om du vill klämma å känna innan ev köp.
Det e bara att skicka ett pm eller mail.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Phobos » 2010-04-06/10:28

Försökte beställa lite grejer från alpha racing, men verkar svårt att få kontakt med dem. Beställde härifrån istället: http://www.tecbike.de/BMW/S-1000-RR/ de verkar ha en hel del av alpha's grejer, får se hur det går. Beställde motorskyddskåpor och rampuckar.
Phobos
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-03-26/14:01

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2010-04-06/21:42

Jag blir mer och mer sugen på att beställa en RR..... inte för att jag vet vad jag ska ha den till, och min förmåga som förare kommer aldrig att komma i närheten av hojens kapacitet, men ändå.<br>
Var nämligen inne på Bavaria i Solna i dag (F.d. BMW Stockholm) och skulle kika på ett par handskar - vem stod där om inte Sveriges första S1000RR-ägare, Elisabeth Grefalk, och språkade med säljaren Mikael.... Elisabeth var såklart eld och lågor över sin hoj, och Mikael lockade mig med att det nog skulle gå att få fram en hoj om jag bestämmer mig snabbt.<br>
Det som gjorde störst intryck var nog Elisabeths naglar, som hon lackat i Motorsport-dekor med vitt/rött/blått, precis som hojen. Coolt, Elisabeth - Du fick mig nästan att slå till på fläcken! Fast ska jag ha en vill jag nog ha en mörkgrå. <br>
Några handskar hann jag aldrig köpa, men det är en dag i morgon också. Vi får se vad jag får med ut ur butiken!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kovlingen » 2010-04-06/23:03

Köp en du Gunnar .
" Elisabeths naglar " Hmmmmmm :? ;) :D
Håkan
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2010-04-06/23:17

Du kan vara lugn, Håkan, Elisabeth är yngre än mina döttrar..... men Motorsport-naglar gör intryck på en gammal BMW-nörd!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-04-07/06:27

Gunnar, det är bara att ta med sig skinnet och åka och prova cykeln, men risken e stor att det kommer att kosta en slant att testa.
Den e beroendeframkallande.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2010-04-07/07:17

Kostar nog en extra slant eftersom jag inte har något skinn, utan bara sån där Touringnisse-kostym av äkta plast..... :oops:
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-04-07/07:23

Cykeln e troligtvis precis lika rolig om man åker med Goretexställ som skinnställ.
Att åka i skinn eller Goretexvariant har avhandlats så många gånger på alla dess forum.
Huvudsaken e att man har bra på kroppen samt att skydden sitter där dom ska om olyckan är framme.

Så, ta med dig plastkläderna :-) å pallra dig till BMW å ta en provrepa.

//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Jonas » 2010-04-10/04:24

Kan föresten meddela att min S1000 kom med Metzeler K3:or.
Laptimer-IR sensor och mottagare blev beställda och levererades med hojen.
Nå återstår bara en fungerande växellåda.
/J
Bromsa sent är lätt, om bromsarna inte funkar! - Jonas Sjöström UMEÅ
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2010-04-10/07:14

Ttrist med växellådshaveriet, Jonas - lider med Dig..... hoppas det går snabbt att fixa!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Jonas » 2010-04-10/21:55

Tack Gunnar och ni andra, inklusive Kungen. Jo, idag känndes det extra surt. Det var många andra mc ute och störde min dag.
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Syss » 2010-05-25/10:14

Hehe, jag trillade just över denna tråd...

Hur har det gått Gunnar, har du köpt någon S1000RR ännu? ;)

Jag hoppas iallafall att du har hunnit provköra den, jag blir mera nöjd för varje mil :)

//Elisabeth
Användarvisningsbild
Syss
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 2010-01-26/08:52

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2010-05-25/10:57

Syss skrev:Hehe, jag trillade just över denna tråd...
Hur har det gått Gunnar, har du köpt någon S1000RR ännu? ;)
Jag hoppas iallafall att du har hunnit provköra den, jag blir mera nöjd för varje mil :)
//Elisabeth

Hej Elisabeth, roligt att Du har hunnit åka en del och att Du gillar hojen! <br>
Själv har jag nog konstaterat, att en S1000RR nog inte riktigt skulle komma till sin rätt om jag hade en.<br> Jag är fortfarande lockad och fascinerad av den - "vill-ha-faktorn" är hög -, men jag är inte så road av bankörning, och att åka långt och fort på en renodlad sporthoj är nog inget min gamla kropp klarar av.<br> Provkörning ska däremot bli av, så snart tillfälle ges - fast jag vet att det kan bli väääldigt dyrt... ;)
<br><br>
Ha en härlig hojsommar med Din RR!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Syss » 2010-05-27/12:34

Gunnar Elmgren skrev:
Syss skrev:Hehe, jag trillade just över denna tråd...
Hur har det gått Gunnar, har du köpt någon S1000RR ännu? ;)
Jag hoppas iallafall att du har hunnit provköra den, jag blir mera nöjd för varje mil :)
//Elisabeth

Hej Elisabeth, roligt att Du har hunnit åka en del och att Du gillar hojen! <br>
Själv har jag nog konstaterat, att en S1000RR nog inte riktigt skulle komma till sin rätt om jag hade en.<br> Jag är fortfarande lockad och fascinerad av den - "vill-ha-faktorn" är hög -, men jag är inte så road av bankörning, och att åka långt och fort på en renodlad sporthoj är nog inget min gamla kropp klarar av.<br> Provkörning ska däremot bli av, så snart tillfälle ges - fast jag vet att det kan bli väääldigt dyrt... ;)
<br><br>
Ha en härlig hojsommar med Din RR!



Tack så mycket!

Det låter klokt att inse sina begränsningar. Efter att ha kört 120 mil landsväg och en hel bandag på mindre än 36 timmar har jag konstaterat att en dylik upplevelse :
- är inget för storväxta, eller folk som inte tycker om att ha ont i kroppen
- är rolig någon gång ibland, men inte alltför ofta, och
- är roligast i efterhand, när man inte längre minns hur trött man kände sig vid midnatt, nästan hemma, efter att ha kört de senaste 3 timmarna i regn och åska

:)

Jag är ändå fantastiskt nöjd med motorcykeln, vi kommer att ha många minnen tillsammans mot slutet av sommaren :)

Jag tillönskar dig också en härlig hojsommar!
Användarvisningsbild
Syss
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 2010-01-26/08:52

Re: Hur många har beställt?

Inläggav Kungen » 2010-05-27/13:39

Jag som e lite längre än Syss (186 i strumplästen) tycker faktiskt att jag sitter ganska bra på cykeln.
Visst, det är ingen cykeln som skulle vara första valet om jag skulle ut på en långsemester, cykeln uppskattar att ha lite fart på mätaren och fjädringen är ganska hård och stötig för en touringresa.
Men, cykeln är kanske inte tänkt till långsemestern heller.
Fast, ser man till vad den är avsedd för, så är cykeln nog den bästa i sportsegmentet som jag provat på.
//Lasse
Användarvisningsbild
Kungen
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2004-03-30/13:30

Föregående

Återgå till S1000 - modeller

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst