Gruppkörning igår Markim

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Gruppkörning igår Markim

Inläggav Rehan » 2017-06-28/08:30

Hej,

Jag är en cyklist som mötte ett gäng Touring/Grus MC (20 tal) igår någon km från Markim i Vallentuna på Orkestavägen igår (27/7 runt 18:00). Strax efter mötet med mig så fick ni möte av en stor grön traktor. Det var absolut inte frågan om någon buskörning utan det gick väldigt städat och fint till förutom av den sista MC:n.

Jag ligger ca 1-2dm ut från den högra vita kantlinjen när jag ser att den mötande MC:n börjar gå ut mot min körbana och lägger sig på direkt kollistionkurs mot mig. Jag svänger snabbt av vägen ner på gruset/gräset och lyckas undvika en kollision.

Jag har själv kört hoj och har relativt bra koll på märken, vad jag kunde se så vad det BMW cyklar kan ha varit något annat märket med också men den absoluta majoriteten var BMW.

Nu behöver det inte vara någon ur just denna klubb men chansen är nog rätt så stor att ni känner till vilket gäng det kan ha varit. Om någon känner sig träffad och tycker att hen har rätten att göra så på sin sidan så är jag beredd att ta en diskussion med vederbörande gärna face-to-face.

Ni andra som anordnar sådana här träffar får gärna ta upp att sådant här beteende inte är ok. Vi behöver alla ta hänsyn till varandra oavsett vilket fordon vi för tillfället framför och dela vägen som alla har rätt till.

Mvh
/Rehan
Användarvisningsbild
Rehan
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2017-06-28/08:02

Re: Gruppkörning igår Markim

Inläggav Gunnar Elmgren » 2017-06-28/20:39

Har tagit bort ett inlägg i denna tråd, då det kunde uppfattas som personangrepp vilket Forum-reglerna inte tillåter.
Håll god och trevlig ton, som i inlägget ovan, om ni kommenterar!

Tack på förhand
/// Gunnar Elmgren
Forum-moderator
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst