peterus skrev:Gunnar Elmgren skrev:peterus skrev:Vibrationsproblemet slipper man om man har ett par gummidistanser/packningar mellan skylten och hållaren.
Nja, det beror nog på hoj och hur den körs...
Kör du så aggressivt är kanske nummerplåten det minsta problemet
Du kanske aldrig har kört en offroad-enstånka på tvättbrädesvägar, eller en högvarvig radfyra på bana? Det vibrerar, och dagens tunna aluminium-skyltar tål inte särskilt mycket av den varan.
Problemet om man borrar hål och skruvar genom skylten är, att skruvskallen har en ganska liten anliggningsyta mot skylten. Skruven i sig lär ju sitta fast i hojen, så att ha gummimellanlägg bakom skylten hjälper inte - snarare vibrerar skylten ännu mer, om den lyfts en bit och bara har stöd av ett par gummidistanser på baksidan.
På en R1200GS som körs på asfaltvägar och inte utsätts för ”skitvägar” kan det säkert fungera, men jag har fått för mig att Transportstyrelsen har slutat skicka med skruv till skylten av en anledning...