Hei!
Etter noen tids fravær fra dette forumet er jeg tilbake. De som har vært her en stund kan kanskje huske mit forrige nick: Baggen. (Dere forstod norsk sist jeg var her, håper dere fortsatt gjør det, så jeg ikke må ta en "Skavlan".
Jeg har vært innom for å lese fra tid til annen, men ikke skrevet noe. Men nå har jeg fått et problem som kanskje noen her kan hjelpe meg med?
I påsken hadde jeg et lite uhell. Jeg veltet med sykkelen. Helt udramatisk egentlig, men det blir jo alltid litt småskader når man har "close encounter of the worst kind" med Terra Firma.
Skraper på venstre sidekoffert og BMW-emblemet har falt av:
Skade på venstre ventildeksel:
Skraper på venstre speil:
Her sere dere problemet. De andre skadene er bare kosmetiske, men noe har blitt slått skjevt, så speilet sitter ikke ordentlig fast i clipsene, men jeg sikrer det med duct tape. Antageligvis må både venstre kåpehalvpart og en del av instrumentpanelet/cockpit også byttes.
Jeg anmeldte skaden på IF's webside, og etter noen dager kom beskjed om at de dekker skadene, mot en egenandel. So far so good! De opplyser om at om jeg trenger bergning kan jeg ringe et oppgitt telefonnummer, til tross for at jeg allerede har opplyst at sykkelen er kjørbar.
Det opplyses også at de vil besiktige sykkelen før reparasjon påbegynnes, så jeg må be verkstedet om å ringe IF for besiktning.
Men nå begynner det. Jeg sender en ny mail til IF og spør om de kan anbefale et verksted. Jeg får ikke svar. Jeg finner da ut at GMC i Karlstad er autorisert BMW-verksted, så jeg ringer dem.
Joda, de kan se på skadene og reparere, jeg kan komme på fredag 29. april så de kan se på skadene. Jeg sier at IF vil besiktige skaden og at de må ringe IF. Første svar er at det er bilprovningen som besiktiger. Nei, sier jeg, IF vil se på skadene. OK, sier de da.
Fredag drar jeg til verkstedet i Karlstad, jeg bor i Årjäng så det er 10 mil å kjøre. På verkstedet ser de på skadene og sier at de skal bestille delene og ringe meg når de har fått dem. Men representanten fra IF, spør jeg, hvor er han? Dere skulle jo ringe IF. Nei det hadde de ikke gjort, så de ringer ham mens jeg venter. Han har ikke tid til å komme, men kan komme på mandag. Jeg svarer at jeg er i Karlstad nå, og kan ikke drive og kjøre 10 mil annenhver dag. Da tar mannen på verkstedet bilder av skadene og skal vise til representanten fra IF på mandagen.
Jeg sender nå en ny mail til IF og spør om hvordan jeg skal komme meg hjem fra Karlstad hvis jeg leverer sykkelen til reparasjon. Det er som sagt 10 mil mellom Karlstad og Årjäng, og det er ikke akkuat 15-minutters frekvens på kollektivforbindelsene. Jeg får en ny henvisning til telefonnummeret for berging. Men det er ikke brgning jeg er ute etter, det jeg spør om er om de dekker transport for meg hjem etter at jeg har levert sykkelen i Karlstad for reparasjon og tilbake til Karlstad nå jeg skal hente den. Det vil ikke være store penger så det er egentlig ikke noe økonomisk stort problem, jeg irriterer meg mer ogver at de ikke kan svare på det jeg spør om.
Nå har jeg i hodet to reklamefilmer fra IF som går på TV, den ene av en bil som har kollidert med et tre, og den andre av et hus der et tre har falt over huset. Det kommer et band og synger og spiller "Don't You worry 'bout a thing" og før sangen er over er skadene fikset.
På websiden der man melder inn skade står det også at IF skal ta seg av resten.
Hittil har IF:
a: sagt at de skal dekke skaden
b: ingenting mer. Jeg vet nå ikke hva som skjer videre, i morgen skal jeg ringe til verkstedet i Karlsatd for å høre om de vet noe, de har heller ikke ringt etter at IF-rep var der for en uke siden.
Tre dager etter at jeg hadde vært hos verkstedet i Karlstad (og de hade snakket med IF) kom det svar fra IF om at de iikke hadde noe verksted å anbefale.
Noen har som har erfaring fra lignende tilfelle? I do worry about a few things. Jeg vil ha sykkelen fikset, ingen penger eller noe annet. Det er en 96 R1100RT, ikke noen ny sak, men den er like god og like fin som da den rullet ut fra samlebåndet, og sånn vil jeg ha den igjen.