Jag ångrar mig inte heller. 90% av körningen är ju på asfalt.
De 10 % som fram tills nu varit grus, hade varit trevligare med en KTM.
Just då var dock 990 för dyra och 950 saknade ABS.
Det var nyligen dessutom KTM fick ett bra service intervall på 1000 mil. Innan var det 750 mil och kedja med underhåll på det.
Försök att finna en 04:a eller 05:a till vettiga pengar. Bra hoj. Sedan verkar inte den lida av tankarmaturs problemet som vissa senare GS har.
Jag är nöjd, men är ingen konservativ BMW fanatiker. Jag önskade att Honda skulle utveckla en ny Africa twin, gärna med motorn från VFR. Det blev nästan rätt men ändå så fel, crossrunner... vad är det?
Nej de får vakna i Japan.
Sedan kan jag säga att man har nog det bästa servicenätet om man köper en Bumse.
En söndag före avfärd märktes att beläggen bak var slut.... igen.... Ringer Bilia (det låter fel, jag vet) i Gbg och sedan var det bara att hämta och betala. Detta på en söndag!
Försök det med en KTM.
Eller som någon annan här som bytte en GS adv mot en Multistrada, som i sig säkert är en kanon mc speciellt om man skall köra 99% asfalt och bana. Men reservdelar...Leveranstid från dags datum är väl till hösten