Batteristöld

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Batteristöld

Inläggav gastonx99 » 2011-07-16/19:17

Något konstigt hände häromdagen. Batteriet i min K1200 RS blev stulet. Inget annat. Inga märken i sadellås. Inga märken i sadel. Tjuvarna hade t.o.m. bemödat sig om att täcka hojen med kapellet igen, fast de lät sadeln ligga kvar i blomrabatten.


Batteriet var 4 år gammalt, köpt på Biltema för 549 kr så det är ingen större förlust. Trist dock att det finns element i samhället som är på min hoj. Hädanefter så kommer man ju att lägga tankemöda på att kontrollera och fundera ifall något ytterligare har hänt.


Dessutom undrar jag, varför stjäl man ett batteri? Och hur gick de tillväga utan att lämna spår? Någon som har en idé?

gastonx99
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-07-16/19:01

Re: Batteristöld

Inläggav Putte Johansson » 2011-07-16/23:17

En kamrat till mig blev av med ett helt slut gammalt bilbatteri för en massa år sedan. Garvade rått över vilka sopor tjuvarna var.... Han garvade mindre när tjuvarna också stal det nya batteriet - och ställde tillbaka det gamla.... Låter som en skröna men det är sant.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
BMW F650GS -10
Honda ANF 125 -08
D7 Stockholm/Grödinge
Användarvisningsbild
Putte Johansson
 
Inlägg: 914
Blev medlem: 2010-06-11/09:42

Re: Batteristöld

Inläggav Marie » 2011-07-17/00:29

Det låter som samma upplägg som vid datorstölder.

Tjuvarna gör intjack hos en firma och stjäl ett antal datorer utan större urskiljning. Sen väntar de ett par veckor så att firman hinner köpa nya datorer, och sen kommer man tillbaka och stjäl sprillans nya fina datorer.....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst