Doglife!

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Doglife!

Inläggav Freedom » 2011-11-01/11:23

Har du ingen hundvakt när du ska ut på en runda? Inga problem om bönpallen är ledig.


http://www.youtube.com/watch?v=xdj67XknFrM&feature=player_embedded#t=0s



Kenneth
BMW K1300S - 11
Användarvisningsbild
Freedom
 
Inlägg: 446
Blev medlem: 2005-07-22/09:58

Re: Doglife!

Inläggav Freedom » 2011-11-01/14:33

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/xdj67XknFrM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Kenneth
BMW K1300S - 11
Användarvisningsbild
Freedom
 
Inlägg: 446
Blev medlem: 2005-07-22/09:58

Re: Doglife!

Inläggav FlashGordon » 2011-11-01/22:47

Får nog försöka träna min 55 kilos Hovawart till att också åka MC. Varje gång jag tar på mig MC-kläder ligger han bara tyst och ledsen i hallen. Han vet att kläderna innebär att han måste stanna hemma.
Så till våren är det väl bara att träna upp den gamle 7-årige kämpen att hoppa upp där bak utan att repa väskorna och sätta på brillor och hjälm.
Han har redan tidigare visat att han gärna följer husse på för en hund konstiga äventyr.

Så jag gjorde en kort intervju med honom om MC-åkning kontra kajaking.
Detta är en sammanfattning.

" Det är min livsuppgift att se till att min husse är säker i alla lägen. Som specialagent med ansvar för säkerheten får man ta visa risker. När han var oansvarig att paddla i stormiga vatten med höga vågor så var jag tvungen att slita mig från min matte och se till att hans kajak inte slog runt.
Först slet jag mig från min matte och kastade mig i vattnet.
Bild
Sedan crawlade jag ut till den nödställde och såg till att göra hans instabila farkst säkrare.
Bild
Till sist ansvarade jag för att se till att farkosten kom på säkert vatten.
Bild
På frågan om att åka Mc istället om att stanna hemma har jag ett par kommentarer.
För det första tycker jag att BMW inte har en bra hundsadel och det är svårt att hitta en bra sittställning.
För det andra sitter fotpinnarna fel för en Hovawart. Man blir stel i knävecken. Borde finnas förhöjare.
för det tredje så blir det lätt imma i mina goggles.
Fast det som verkligen får mig att tveka är att det inte finns någon godkänd hundhjälm i Sverige.
Det får vara måtta på vilka risker jag är beredd att ta för min husse"

Så här avslutar vi vår intervju med Pivot och återvänder till problemen med Euron.
Kör aldrig fortare än att din skyddsängel hinner med
FlashGordon
 
Inlägg: 405
Blev medlem: 2010-04-07/18:41

Re: Doglife!

Inläggav Freedom » 2011-11-02/10:53

Youtube har en massa videoklipp på "människans bästa vän" där dom med glädje följer med på mc-turen, och det verkar inte vara något hinder att även större hundar följer med.
Bilagor
Dog.gif
Dog.gif (15.82 KiB) Visad 2089 gånger
Kenneth
BMW K1300S - 11
Användarvisningsbild
Freedom
 
Inlägg: 446
Blev medlem: 2005-07-22/09:58

Re: Doglife!

Inläggav Bror Gårdelöf » 2011-11-02/18:59

En alternativ lösning för jyckar såg jag i Geilo 2004, där en gråhårsman kom farande på en pietetsfullt vårdad Jawa 350 med sidovagn. Hunden hade egen vindruta och såg ut att trivas förträffligt. <BR>Men då måste man förstås själv gilla att åka trehjuligt. Det gör inte jag.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Doglife!

Inläggav Björne » 2011-12-15/14:09

Läste med stor glädje Flash Gordons intervju med Pivot och kände fullständigt igen Pivots kommentarer. Då jag själv har 2 "Hoffar", vet jag att de har "tagit anställning" som livvakter åt husse & matte, vilket gör det lite svårt på 1 st hoj med både husse och matte på plats.

Har tidigare sett en äldre man på en gammal HD Electra Glide som hade byggt en plexiglaslåda som toppbox. Storleken var lagom för den terrier han brukade ha med sig. Ska man dock ha med sig 2 Hovawart, blir det nog släpvagn som gäller. Har ju i och för sig en bra hoj att dra en sådan med, men låter nog bli. Plexiglaslåda är heller inte att tänka på. Skulle nog förändra hojens köregenskaper en hel del ;)

Tyvärr får man då stå ut med att kika in i dom sorgsna ögonen när man drar på sig utrustningen och slutligen går ut genom ytterdörren, och ha dåligt samvete :(
Hälsningar

Björne

K 1600 GTL Exclusive-14
F 700 GS-13
K 1200 S-05
Björne
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 2011-07-06/09:54


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst