I mitt fall måste jag nog säga att bra service är när man upplever/erhåller en servicenivå lite utöver det man kan förvänta sig.
Vi tar det från början.
Lämnade hojen (K1300GT) till Kenneths MC service i Gbg för en 3000 mila service. Själv bor jag i Jönköping så det är ju en bit att åka, men har hört, bla från detta eminenta forum, att de ger bra service med högt kunnande.
Sagt och gjort, körde dit hojen en dag i september förra året och tänkte vänta där under tiden. Efter stund kommer Martin (ägaren) till och ber mig komma ut i verkstaden för att där visa att kamaxlarna har en tydlig så kallad ”pittning” dvs härdningen börjar släppa/är inte djup nog och de skulle således gå ner sig om inte byte gjordes. Garantin hade gått ut, men BMW tog det på goodwill kontot, så det blev till att sätta sig på bussen för hemfärd till Jkpg!
Ett par veckor senare är hojen klar, jag tar bussen tillbaks till Gbg på en lördag då de normalt inte har öppet, men Martin kommer och hämtar mig på stationen för vidare färd till verkstan deras. Han har underhållsladdat batteriet så att moppen hoppar igång. Fint så.
Vintern kommer och går, och jag kör väl en ~ 40 mil under mars/april i år när jag upptäcker att hojen läcker olja! Verkar komma från ventilkåpan, tydligen ett bökigt ställa att täta på vid service enligt Martin.
Hur gör vi nu då? Jag bor i ju Jkpg. Ringde till Kenneths och de förstod dilemmat, både vad gäller läckaget och att det kan uppstå samt det faktum att det är ett stycke till Gbg från Jkpg. Erbjöd mig att köra dit hojen men de är ju såklart fullbokade i cirka en månad framåt vid den här tiden på året.
Martin erbjöd sig att betala den lokala BMW verkstaden här i Jkpg för ”backjobbet” och skulle precis ringa och boka en tid där när Martin ringer tillbaks och erbjuder sig att hämta hojen hemma hos mig för transport till deras verkstad. Vi (familjen)är borta över påsk samt en bit in i april, så de klämmer in hojen när de passar schemat deras. Vi skulle höras när jag kommer tillbaks så blir det väl bussen till Gbg igen på en lördag, ”inga problem” säger Martin.
Så idag kom killen vid sju tiden och hämtade hojen J
Det är vad jag kallar bra service. En sådan verkstad vill man gärna rekommendera till andra.