Extra fälgar

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Extra fälgar

Inläggav Jery » 2017-07-24/10:17

Jag har en F 650 GS Twin och kör omväxlande på grus och asfalt. Jag har haft däck av typen TKC 80 det mesta av tiden sen jag köpte hojen för fyra år sen. Nu har det blivit så att jag kör längre sträckor på asfalt i perioder vilket gör att jag tänkt byta till landsvägsdäck när jag vet att jag ska köra långt så jag inte sliter ut däcken i onödan. . Inga problem so far. Men det är onekligen lite bökigt att kränga däck ofta varför jag nu börjat leta efter ett extra par fälgar så att det blir enklare att byta mellan grus- och asfaltsdäck.
Det var svårare än jag trodde. Har sökt på nätet efter någon som säljer fälgar till mc men de kryllar ju inte precis. Någon som har tips på nån bra sida att hitta mc-fälgar på till rimligt pris eller ska jag bara bita i det sura äpplet och köpa nya originalfälgar?
Jery
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-09-17/10:27

Re: Extra fälgar

Inläggav Thomas Stadin » 2017-07-24/10:48

Under åren har jag köpt ganska många extrafälgar till mina hojar och än så länge alltid klarat mig ifrån att behöva ta fram den stora plånboken som ett nyköp skulle innebära.
Köper man begagnat är det inte ovanligt att både bromsskivor och drevhubb följer med.

Så här har jag gjort:

1) Blocket - skapa en inloggning på Blocket. Därefter får du möjlighet att skapa en bevakning. Jag skulle välja kategori "mc-delar & tillbehör" => "Däck och fälg" med sökord BMW.

2) Ebay - Sök efter "BMW F700GS felge wheel rim" på ebay.com https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=f700gs+felge+wheel+rim&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xbmw+f700gs+felge+wheel+rim.TRS0&_nkw=bmw+f700gs+felge+wheel+rim&_sacat=0

3) Kontakta de svenska mc-demonteringarna.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Extra fälgar

Inläggav Jery » 2017-07-24/11:53

Hej och tack!

Har ju kollat endel på Blocket men inte hittat nåt. Ebay har jag inte kollat på förut så där är det värt ett försök. Funderar... är det samma fälgar på f700gs som på f650gs Twin alltså? Det hade jag inte koll på, det underlättar ju isf i sökandet.


Thomas Stadin skrev:Under åren har jag köpt ganska många extrafälgar till mina hojar och än så länge alltid klarat mig ifrån att behöva ta fram den stora plånboken som ett nyköp skulle innebära.
Köper man begagnat är det inte ovanligt att både bromsskivor och drevhubb följer med.

Så här har jag gjort:

1) Blocket - skapa en inloggning på Blocket. Därefter får du möjlighet att skapa en bevakning. Jag skulle välja kategori "mc-delar & tillbehör" => "Däck och fälg" med sökord BMW.

2) Ebay - Sök efter "BMW F700GS felge wheel rim" på ebay.com https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=f700gs+felge+wheel+rim&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xbmw+f700gs+felge+wheel+rim.TRS0&_nkw=bmw+f700gs+felge+wheel+rim&_sacat=0

3) Kontakta de svenska mc-demonteringarna.
Jery
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-09-17/10:27


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst