Min har standard dämpare i rostfritt.
Blir nog att jag kör med metallfri pasta. Har sökt runt och frågat vad andra tror och hur de gör men det verkar vara konsensus inom Bmw och Porscheägare att om man brukar något annat än exakt vad tillverkaren skriver så exploderar fordonet vid nästa start...
jag har blivit direkt avrekommenderad att köra någon av pastorna från biltema då de torkar ut helt medans castrol moulub alloy TA paste inte ska göra det.
Troligtvis har Bmw verkstaden som skött denna hoj enligt boken, kört med biltemas medel då det som satt där var torkat och dammade vid isärtagning.
Det jag är mest rädd för är galvanisk korrosion mtp fukt, värme och salt som finns på våra vägar, detta sammantaget kan förstöra även rostfritt om man har fel metallpasta där.
Alupastan bör inte göra det men jag skulle inte vilja stoppa dit kopparpasta (jo den fick jag rekommenderad).
metallfri pasta bör vara säkraste kortet, ska ju bara hindra att sakerna bränner ihop.