Vad trött jag blir på alla fjollor!

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Vad trött jag blir på alla fjollor!

Inläggav gösser » 2019-04-24/18:43

Efter en ganska jobbig skilsmässa har jag träffat en likaledes person. Hon har åkt en hel del mc innan men hon behöver bättre klädsel för att känna sig bekväm. Jag sökte därför på blocket för att hitta lämplig och säker klädsel. Det finns ett antal ställ till salu och jag har anmält mitt intresse och att priset spelar inte så stor roll. Men de flesta tycks vara ganska ointresserade. Vad tycker ni att jag ska göra? Det finns ett par stycken Streetguard 2 till salu men kanske Rukka är bättre. Det blir bara en liten sväng till Harz eller dylikt i år, efter det får vi se...
Användarvisningsbild
gösser
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2005-08-30/01:00

Re: Vad trött jag blir på alla fjollor!

Inläggav Buster » 2019-04-24/18:50

Min första tanke i ämnet är att överlämna denna sak till henne.

Vilka eller vad som är fjollor framgick väl lite otydligt men om du tänker på att svar dröjer så är mail faktiskt inte något alla kollar varenda dag, särskilt inte under en påskledighet.
1200GS Extrasvart
Buster
 
Inlägg: 639
Blev medlem: 2011-05-14/21:09

Re: Vad trött jag blir på alla fjollor!

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-04-24/19:26

Det är med kläder som med skor - bara den, som bär dem, vet, hur de sitter på kroppen/foten.
Utifrån minnet av diverse tester genom åren brukar Rukkas bästa ställ - med GoreTex-membranet laminerat till skaltyget - få högre betyg än Streetguard, men det betyder inte, att det senare är dåligt.
Slutsats: Hittar Ni ett välvårdat Streetguard-ställ, som sitter bra på henne, bör det vara ett bra köp. Detsamma gäller givetvis ett välsittande Rukka enligt ovan - men det kan nog kosta lite mer.

EDIT 21.20: Du har PM.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17103
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Vad trött jag blir på alla fjollor!

Inläggav Szinbad » 2019-04-25/10:36

BMW Atlantis strl 42 och en dam BMW City byxa finns till salu och för snabb leverans!
zsolt
Facebook Zsolt Somogyi
1200 GS Adventure LC´17 TrippleBlack
Användarvisningsbild
Szinbad
 
Inlägg: 207
Blev medlem: 2000-06-05/01:00


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst