Är det någon fördel/nackdel att gå från 5w-40 till 10w-50?
Båda finns med i handboken på min k1300s, men tänker om någon är bättre än den andra i vårt klimat på sommaren?
Hojen går aldrig i minusgrader.
F800åkare skrev:Är det någon fördel/nackdel att gå från 5w-40 till 10w-50?
Båda finns med i handboken på min k1300s, men tänker om någon är bättre än den andra i vårt klimat på sommaren?
Hojen går aldrig i minusgrader.
F800åkare skrev:20w-50?
Ok, det är ju ganska skilt från det som finns oavsett vilken manual jag läser. Vilken sort kör de på då? castrol power 1 racing finns ju inte i den viskositeten. Då är det delsyntet power1.
F800åkare skrev:Tar en chansning och litar på dig då Roger.
Beställer hem 1 dunk Motul 7100 20w-50 inför nästa oljebyte till hösten.
F800åkare skrev:Tar en chansning och litar på dig då Roger........
Bror Gårdelöf skrev:Det där är väl tids- och affärsavtalsbundet? I instruktionsboken till min hoj, 2002:a rekommenderas Castrol med vissa specifikationer, men något säger mig, att Om BMW skulle ge ut ett nytryck för min hoj (föga troligt) skulle de rekommendera "sina egna" produkter av idag.
Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst