BMW F700GS bra eller dålig?

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

BMW F700GS bra eller dålig?

Inläggav Patrickgbg » 2019-06-03/17:10

Hej.

Jag har precis kommit överens med en försäljare i en stor mc återförsäljare i Trollhättan om ett köp av en BMW F700GS.
Den har varit trafikskolekörd i 3 år och därefter hade en kvinna den i 3 år, årsmodell på BMW-n är 2013.
De vill ha 50 000:- för den och jag sa att jag gick med på det förutsatt att jag fick garanti på 3 månader utöver 6 månaders trafiksökerhetsgaranti.

Nu kommer jag till frågan, jag fick betala för en så kallad "wisebiker" grej, (garanti antar jag) och fick ett presentkort värde 3 000:-.
Anledningen till att jag ville ha garanti var för att om det händer någonting med exempelvis växellådan under de 3 månaderna så skulle det åtgärdas på företagets bekostnad.

Har jag gjort bort mig gällande affären i sig eller med den "wisebiker" garantin?

Det förstår jag att man aldrig kan veta på förhand hur någonting är, men det känns som ett säkrare kort med en Bmw och den typen av Bmw modell snarare än något annat märke och modell.

Tacksam för tips och råd och svar.

Mvh Patrick.
Patrickgbg
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 2019-06-03/16:58

Re: BMW F700GS bra eller dålig?

Inläggav JErkers » 2019-06-08/22:48

Utan svar på dina frågor kan jag berätta att 700 GS - som sambon har - är skitskoj att köra på kurviga asfaltsvägar och den gör inte bort sig på grusvägar heller (men just där föredrar jag min egen 800 GS). Du kommer att bli nöjd!
/Jens Erkers
D6
Rosita: F650GS Dakar -04
Filippa: F800GS -13
Användarvisningsbild
JErkers
 
Inlägg: 837
Blev medlem: 2010-06-07/09:56
Ort: Borlänge


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst