Bmw f700gs, bra eller dålig?

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Bmw f700gs, bra eller dålig?

Inläggav Patrickgbg » 2019-06-04/19:52

Hej.

Jag har kollat på och provkört en BMW F700GS och det är bile i Trollhättan som säljer den.

Det är årsmodell 2013 och har gått ca. 4 200 mil. Den har varit trafikskolekörd i 3 år innan förra ägaren köpte den och hade även hon den i 3 år.

Jag kände ingenting speciellt (jag tänkte inte så mycket på att känna efter och så hheller) men hörde ett ljud från vad jag tror kan komma från drevet, vilket de skall byta innan ev leverans.

De kunde inte gå med på 3 månaders garanti utan erbjöd istället den såkallade "wisebikergarantin". Utifrån det jag har läst om den verkar den vara s**i.

Hur som helst.
Det jag oroar mig för (kan ingenting om motorcyklar förutom att Bmw är bland de bästa om inte de bästa motorcyklar som görs) är att kanske växellådan eller någonting annart dyrt kan braka loss och gå sönder och så gäller inte någon garanti för att jag inte fick någon.

Vad hade ni gjort? Är det värt att köpa den för 50 000 riksdaler eller är det för osäkert?

Har ingen att tag med mig heller.

Kändes bra annars hojen.

Mvh Patrick.
Patrickgbg
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 2019-06-03/16:58

Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst