CF Moto

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

CF Moto

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-12-29/23:43

Jag köpte en CF Moto ATV i höstas.
En av världen största ATV/UTV-tillverkare från Kina.
Lågt pris, fullt utrustad, och med hygglig kvalité (tänk billigare/mindre dyrt).

För er som inte känner till CF Moto så kommer deras motorcyklar snart även till Europa
Om någon tycker sig känna igen design eller delar så kan det beror på CF Motos "partnership" med KTM.
Jag gissar att lågt pris, fullt utrustad, och hygglig kvalité även kommer att gälla för motorcyklarna.
Säkert ett trevligt alternativ för flertalet som brukar köpa begagnat, eller är mycket priskänsliga, och vanligtvis nöjer sig med en liten hojtur under en söndag med en japan, dvs flertalet.

Med rätt återförsäljar/verkstadsnätverk kan säkert hyggliga försäljningsvolymer uppnås.

En av deras senaste modeller nedan (700 cc).
Större modeller på gång (även Adventure).

CFMoto-700-CL-X-Heritage-169FullWidth-f0edfe6e-1752798.jpg


Är priset bra så kan tom jag tänka mig en "slit-å-släng" andrahoj som den ovan för lite grus och mycket bus.
Reservdelar och tillbehör lär man hitta till låga priser - jämfört med BMW - på Alibaba eller motsvarande e-handelsplattformar så en liten klädsam krasch då och då lär folk ha råd med.

https://global.cfmoto.com/MOTORCYCLES.html
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst