Extraljus

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

Extraljus

Inläggav Peter Fredriksson » 2022-10-07/15:39

Hej
Funderar på att sätta på extraljus på min nyinköpta gs 2019 och undrar följande kan dom lysa på reducerad effekt på halvljus och full på helljus samt på ljustuta.
Mvh Peter I Skärv
Peter Fredriksson
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2022-10-07/15:02

Re: Extraljus

Inläggav GSven » 2022-10-07/18:20

Jadå. Men det krävs speciell hårdvara som kan prata med canbus. Eller att du gör egna lösningar med flera relä. Det finns inga vanliga kablar där du kan hämta styrimpulser. Sök på forumet så hittar du flera trådar om detta. Där brukar nämnas EZcan som pratar med canbus och som kan programmeras som du vill ha det, Denali lampor i kvalitetssegmentet ner till Biltemas motsvarigheter. Engelsmannen med signatur abikething har butik, visar och förklarar på Youtube, facebook och på egen hemsida. Det finns en liknande produkt och ett flertal försäljare.
Ps välkommen till forumet och klubben! Ds
Sven Erik
R 1250 GS -22
GSven
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2015-06-16/20:45

Re: Extraljus

Inläggav doolar » 2023-02-28/16:39

Lite sent svar kanske, men jag har Denali S4or och Denalis variant av EZcan på min 1200RS. Köptes in då jag tröttnat på att bli nästan-påkörd ffa i vintertrafiken i Malmö, ingen såg mig kändes det som. Nu efter snart två vintersäsonger har jag inte blivit osedd en enda gång! :)

Fungerar otroligt bra, och givetvis inställda så de lyser starkare på dag/halvljus, svagare på natt/halvljus och full kastrull på helljus. Dessutom kan jag stänga av helt, eller ändra steglöst via wonderwheel i tio steg. Jag har också bak/bromsljus från Denali, och använder den sista kretsen på EZcan till ett extra 12v-uttag som jag säkrat till 10Ah.

Eftersom original-12v-uttaget sitter dåligt till på RS:en - och bara är säkrat till 5Ah, så kom det väl till pass. Monterat 12v-uttaget uppe vid kåpan. Varför vill jag ha 10Ah säkring? Till Airman-pumpen såklart! :)

Jag hade tur och hittade min EZcan på Tradera, men kan tipsa om hojstyling.se - ja jag vet, namnet är töntigt, men butiken är bra, snabba leveranser och fin kommunikation. Där har jag köpt mina övriga Denali-prylar.

Denali är onekligen inte billigt, men verkar vara riktigt bra kvalitet. Mycket nöjd!
doolar
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 2021-02-07/10:55


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 1 gäst