BMW r850r -04 ABS PROBLEM-bes.

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

BMW r850r -04 ABS PROBLEM-bes.

Inläggav Per Ahlström » 2023-03-20/13:32

hej,köpte en r850r med abs problem.har kollat runt o fått ett ca pris på 17500kr för abs enheten.har inte hittat något begagnat då det verkar fler än jag som behöver denna del.tydligen ett vanligt fel!? då hojen är underbar,gjorde jag en urkoppling av abs enheten,bockade rör,fick bromslampa att fungera mm.åkte till besiktning o allt gick bra.när han skulle provköra upptäcktes min lilla omkoppling..för övrigt tar bromsarna jättebra, men då abs lampan inte tändes va det kört!! HAR FORSKAT LITE O VET ATT DENNA MODELL SÅLDES ÄVEN I USA O ENGLAND -DÅ UTAN ABS..TROR ATT DET ÄR MÖJLIGT ATT OMREGGA DEN UTAN ABS MEN DÅ MÅSTE INTYG FÅS UTAV (BMW:s) SVENSK GENERALAGENT SOM INTYGAR ATT BROMSVERKAN/STRÄCKAN ÄR OPÅVERKAD..ÄR DET NÅGON SOM LYCKATS MED DETTA?? NÅGRA TIPS?? SNART ÄR VÅREN HÄR!! INGEN SOM KAN REPARERA?? HAR HÖRT MED OLIKA FÖRETAG.. TACK! PER..
Per Ahlström
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2023-03-20/13:03

Re: BMW r850r -04 ABS PROBLEM-bes.

Inläggav BrooklynS » 2023-03-20/20:22

Det finns de som reparerar sådana enheter både i Sverige och i Europa. Kostar inte så många kronor.

Använd sökfunktionen.
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3716
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: BMW r850r -04 ABS PROBLEM-bes.

Inläggav Christer Andersson » 2023-03-21/19:15

Är det ABS II på den?
Lyckades nyligen få igång en sådan geom att demontera tryckmodulatorn, göra rent och återmontera.
Har en R850R -96.
Christer Andersson
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2023-03-03/15:56

Re: BMW r850r -04 ABS PROBLEM-bes.

Inläggav Magnus Brobeck » 2023-03-21/20:15

Per Ahlström skrev:hej,köpte en r850r med abs problem.har kollat runt o fått ett ca pris på 17500kr för abs enheten.har inte hittat något begagnat då det verkar fler än jag som behöver denna del.tydligen ett vanligt fel!? då hojen är underbar,gjorde jag en urkoppling av abs enheten,bockade rör,fick bromslampa att fungera mm.åkte till besiktning o allt gick bra.när han skulle provköra upptäcktes min lilla omkoppling..för övrigt tar bromsarna jättebra, men då abs lampan inte tändes va det kört!! HAR FORSKAT LITE O VET ATT DENNA MODELL SÅLDES ÄVEN I USA O ENGLAND -DÅ UTAN ABS..TROR ATT DET ÄR MÖJLIGT ATT OMREGGA DEN UTAN ABS MEN DÅ MÅSTE INTYG FÅS UTAV (BMW:s) SVENSK GENERALAGENT SOM INTYGAR ATT BROMSVERKAN/STRÄCKAN ÄR OPÅVERKAD..ÄR DET NÅGON SOM LYCKATS MED DETTA?? NÅGRA TIPS?? SNART ÄR VÅREN HÄR!! INGEN SOM KAN REPARERA?? HAR HÖRT MED OLIKA FÖRETAG.. TACK! PER..


Helt onödigt att skrika ;-)
Jag hade samma problem för 20 år sedan och ringde kort och gott BMW Sverige som faxade ett intyg till besiktningen där jag stod, gick på fem minuter.

Kolla med deras tekniska support.

Med vänlig hälsning, Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: BMW r850r -04 ABS PROBLEM-bes.

Inläggav BmwMats » 2023-03-21/20:58

Vilken fin support, samt hjälp du ger oss här på forumet Magnus. :)

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6107
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst