BMW ConnectedRide Navigator/ Passar inte K1600 & RT1200/1250

Här lägger vi frågor av typen - Vilken MC skall jag köpa blandat med fiffiga tips och knep

BMW ConnectedRide Navigator/ Passar inte K1600 & RT1200/1250

Inläggav Taurus » 2023-11-30/20:38

BMW ConnectedRide Navigator
(jag lägger in detta även under GPS Teknik)

Du med en K 1600 GT/-L, B, Grand America eller R 1200/1250 RT, kolla detta innan du evt beställer den nya navigatorn.
Troligen känner återförsäljaren inte till detta vilket hände i mitt fall när jag beställde.

I BMWs egen pressrelease den 7/9 i år angavs att det finns restriktioner gällande till vilka modeller den passar. Det stod inte vilka modeller.

I nuvarande info om navigatorn på BMW Motorrads hemsida finns en video där det påstås att den passar alla modeller från 2014 som har förberedelse för navigation och multi-controller.
På samma sida under "Technical details" > "Compatibilty" står däremot:
"Backwards compatible: almost all BMW Motorrad models from model year 2014 onwards with multi-controllers and the navigation device preparation optional equipment can use the ConnectedRide Navigator and operate it via the multi-controller. The Tourer models R 1200 RT, R 1250 RT, K 1600 GT, K 1600 GTL, K 1600 B and K 1600 Grand America are excluded."

Fick uppgift fr BMW Motorrad idag att undantagna modeller stämmer.
Tydligen är kontaktdelen flyttad något i sidled på den nya navigatorn som gör att del av skärmen inte syns på de undantagna modellerna.

// Stefan
<p>// Taurus</p>
K 1600 GT
Användarvisningsbild
Taurus
 
Inlägg: 162
Blev medlem: 2005-03-04/01:00

Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst