Uppdatering:
Vi har nu rullat runt några hundra mil under ett par veckor i sydeuropa med RS III.
Däcken har fungerat alldeles utmärkt under alla de olika förhållanden vi kört, autobahn, regnvåta-, torra-, kalla- och heta alpvägar, brännhet autostrada samt "Adriatic Highway" i hög temperatur i ett härligt tempo.
Två personer på hojen och full packning. Alltsammans väger uppskattningsvis in på hojens totalvikt, 450 kg.
Ang slitagebilden mitt på bakdäcket finns inte mycket att säga. Man kanske kan skönja att profilen börjar bli något lite platt.
Slitagebilden på bakdäckets sidor imponerar. Trots mängder av kurvor av olika slag - långa, tvära, snabba, och långsamma kurvor så har ändå inte däcket tagit skada.
Framdäcket ser ut som nytt.
Vad gäller stabilitet (acc, högfart, kurva, broms) så finns inget att klaga på.
Några av milen till och i alperna gick på våta vägbanor. Däcken var helt odramatiska i regnet.
Totalt sett är jag nöjd med däcken. Om jag skulle önska något mer av dem så är det att det inte vore lika sävliga som de är.
I utgången av kurvor så måste man "medstyra" mer distinkt för att få hojen att räta upp sig. Detta är en vanesak som man kommer över efter ett par hundra mil.
Mina däck är i dimensionerna 120/70-19 samt 170/60-17 och är monterade på vår GS/LC.
Jag startade resan med 3,2/2,7 Bar bak/fram. Efter några hundra mil är vi nu nere i 2,9/2,5.
Andra dimensioner på andra hojar kanske uppför sig annorlunda, vem vet?