DanielJ skrev:Offtopic: Ang 1200gs hos polisen, här i Stockholm har de flertalet nya/gamla GS, i olika storlekar.
Jag är lite lätt bitter på mig själv, åker till USA på söndag, det är ju skoj, en resa jag bokade för ett halvår sedan. Hade jag inte åkt på den resan hade jag idag för 50 minuter sedan.. påbörjat polisens 7 veckor långa MC-utbildning. Men jag var tvungen att tacka nej, för ANDRA gången.
Thomas Stadin skrev:DanielJ skrev:Offtopic: Ang 1200gs hos polisen, här i Stockholm har de flertalet nya/gamla GS, i olika storlekar.
Jag är lite lätt bitter på mig själv, åker till USA på söndag, det är ju skoj, en resa jag bokade för ett halvår sedan. Hade jag inte åkt på den resan hade jag idag för 50 minuter sedan.. påbörjat polisens 7 veckor långa MC-utbildning. Men jag var tvungen att tacka nej, för ANDRA gången.
OT
Polisen kanske har någon kurs inom området "Prioriteringar" som du kan gå istället?
Göran Persson skrev: Det är dessutom ett diagonaldäck som passar bättre på veteranhojar typ den Gunnar har på sin avatarbild. Att just Gunnar som är lite av tekniknörd i vanliga fall tycker att denna relik till däck duger att montera på en modern hoj är för mig en gåta
Ha de bra och kör på moderna däck.
GP
eldraven skrev:Hehe det verkar finnas många åsikter gällande detta med däck.
Dennis Johansson skrev:Jag skulle vilja ha ett framdäck som greppar nästan lika bra på grus som ett pilot road gör på asfalt
Men det kommer jag nog ej att få uppleva.
Gunnar Elmgren skrev:Dennis Johansson skrev:Jag skulle vilja ha ett framdäck som greppar nästan lika bra på grus som ett pilot road gör på asfalt
Men det kommer jag nog ej att få uppleva.
Nej, Dennis, det kommer Du garanterat aldrig att få uppleva!
Kovlingen skrev:Håkan skrev:Det är ju det som är tjusningen med att köra på grus.
BrooklynS skrev:Skitkul att köra på grus, till och med med RS-en och gatdäck.
Dennis Johansson skrev:Det skall bli kul att läsa kommentarer från Gunnar om Metzeler Karoo 3.
Dennis Johansson skrev:Det skall bli kul att läsa kommentarer från Gunnar om Metzeler Karoo 3.
Thomas Stadin skrev:Om man har tänkt att köra med en tungt lastad GS/LC i hög värme bör man undvika Michelin Pilot Road 4 Trial.
Efter att ha kört 2v och endast ca 400 mil med tungt lastad hoj (300 av dem på krokväg i hög temp) är nu mönsterdjupet mitt på bakdäcket endast ca 3 mm.
Pga felinställd returdämpning (enl vår ordf) så har även sk sågtänder bildats ut mot sidorna av bakdäcket.
Efter att ha ändrat ESA till "HARD" stabiliserade slitaget på sidorna något men är fortf högt och däcket ser märkbart värre ut efter varje kördag.
Jag undviker gärna att göra ett däckbyte under utlandssemestern men för att ta mig hem kan det iår bli nödvändigt
Slitagebilden på framdäcket ser normal ut.
Metzler Tourance NEXT klarade uppgiften galant förra året.
Lars-Erik Holmberg skrev:Märkligt att ni råkat ut för så stort slitage på MPR4 trail!
Jag lade på dessa däck inför resan till Iran, och efter 1800 mil har jag fortfarande ett mönsterdjup på bakdäcket som skulle räcka i minst 200 mil.
Vi körde ju hela sträckan med last, men på mode: Rain och fjädringen på mjuk. Dessutom lite lägre tryck än rekommenderat. Mellan 2,5-2,7 bar. Och nog var det varmt så det räckte till under resan. Stundvis 40-48 grader.
Vår idé var att köra med mjuk mc och inte skapa så aggressiv miljö för däcken.
Jag är imponerad av dessa däck, även på grus. MEN kanske är det lite punkteringsbenäget. Under resan hade jag 4 punkteringar, och jag har aldrig tidigare haft punktering på mina långresor!
SuperMek skrev:Mittåt!
Efter att mer nogrannt inspekterat mitt bakdäck visar det visst samma tendens som det Thomas framför! Kanske inte i samma omfattning, men ändå.
Benny Olofsson skrev:Hade tänkt att åka mera grus inför förra säsongen. Så jag la på K60 fram och bak. Däcken fungerade bra på asfalt och det lilla grus jag kört. Men det blir inte alltid som man tänkt. Så nu köpte jag MPR4 Trail. Och wow vilken skillnad. Jag fick en ny cykel. Styrresponsen blev fantastisk och märkligt nog känns det som att cykeln blev stabilare i sidvind. Kort sagt jag tror att jag släpper tanken på grusåkat. Alltför roligt på asfalt nu.
Thomas Stadin skrev:Vilken inställning har du kört med då det gäller fjädring/mode?
Benny Olofsson skrev: Kort sagt jag tror att jag släpper tanken på grusåkat. Alltför roligt på asfalt nu.
Thomas Stadin skrev:550 mil på PR4T och mönsterdjupet är nära noll.
50 mil kvar till Kiel och båten hem. Nu är det "Limp Home" som gäller.
Thomas Stadin skrev:550 mil på PR4T och mönsterdjupet är nära noll.
50 mil kvar till Kiel och båten hem. Nu är det "Limp Home" som gäller.
Håkan skrev:Håller också med föregående talare.
Eller har Thomas en extremt tung gashand.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst