Var skall manualen placeras?

Var skall manualen placeras?

Inläggav petrho » 2014-04-11/06:59

Har en F700GS 2014 där det står i manualen att ficka skall finnas för placering av manual under sadeln nånstans. Vet ej om jag är blind men hittar vare sig ficka eller placering. Se bifogad manual

Hur ser det ut på er hoj?
Bilagor
Capture.PNG
petrho
 
Inlägg: 86
Blev medlem: 2013-12-27/18:35

Re: Var skall manualen placeras?

Inläggav Roger Molander » 2014-04-11/07:35

På R1200R sitter det en gummistropp på undersidan av sadeln avsedd för detta. Jag har dock valt att fästa en reflexväst här. Instruktionsboken förvarar jag hemma i bokhyllan. ;) I telefonen har jag lagrat en PDF-kopia av boken om den skulle behövas "on the fly". :idea:
2015 R1200GS LC | 2011 R1200R | 2008 F800ST
Användarvisningsbild
Roger Molander
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 2009-01-22/23:59
Ort: Varberg

Re: Var skall manualen placeras?

Inläggav petrho » 2014-04-11/08:00

Bra idé m manualen i luren! Men vore ändå kul att veta om det saknas något
petrho
 
Inlägg: 86
Blev medlem: 2013-12-27/18:35

Re: Var skall manualen placeras?

Inläggav Dr W » 2014-04-12/06:52

Jag tror inte att något saknas på din hoj. Jag har också en F700GS och manualen är inte någon vidare hjälp just på den punkten. Jag funderade länge, kikade, jämförde, vände och vred innan jag förstod hur de menade (tror att jag förstått är kanske säkrast att säga).

Jag lyfte upp den isolerade/lindade kabeln/kablarna som löper på "tvären" under sadeln precis framför en platt metallskena - eller vad jag ska kalla den. Sedan kan man skjuta in instruktionsboken under kabeln och vidare in under "metallskenan". Det hela hålls på plats genom att jag klistrat fast den självhäftande kardborrebiten (som följde med fodralet till instruktionsboken) på lämpligt ställe, så att stroppen på fodralet sedan kan fästas i den fastklistrade kardborrebiten. Nu bor jag och hojen åtskilda fram till onsdag, så då kan jag ladda upp ett par bilder. Fram till dess får min skriftliga förklaring (förhoppningsvis) duga som vägledning.

Jag har kört drygt 30 mil med hojen och boken har suttit fint på plats. Men manualen i telefonen var en bra idé!
Dr W
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2014-04-12/06:32

Re: Var skall manualen placeras?

Inläggav petrho » 2014-04-12/07:35

Dr W skrev:Jag tror inte att något saknas på din hoj. Jag har också en F700GS och manualen är inte någon vidare hjälp just på den punkten. Jag funderade länge, kikade, jämförde, vände och vred innan jag förstod hur de menade (tror att jag förstått är kanske säkrast att säga).

Jag lyfte upp den isolerade/lindade kabeln/kablarna som löper på "tvären" under sadeln precis framför en platt metallskena - eller vad jag ska kalla den. Sedan kan man skjuta in instruktionsboken under kabeln och vidare in under "metallskenan". Det hela hålls på plats genom att jag klistrat fast den självhäftande kardborrebiten (som följde med fodralet till instruktionsboken) på lämpligt ställe, så att stroppen på fodralet sedan kan fästas i den fastklistrade kardborrebiten. Nu bor jag och hojen åtskilda fram till onsdag, så då kan jag ladda upp ett par bilder. Fram till dess får min skriftliga förklaring (förhoppningsvis) duga som vägledning.

Jag har kört drygt 30 mil med hojen och boken har suttit fint på plats. Men manualen i telefonen var en bra idé!

Aha! har du stöldlarm eller inte (verkar vara olika lösningar för detta)
petrho
 
Inlägg: 86
Blev medlem: 2013-12-27/18:35

Re: Var skall manualen placeras?

Inläggav Dr W » 2014-04-12/07:37

Jag har stöldlarm.
Dr W
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2014-04-12/06:32

Re: Var skall manualen placeras?

Inläggav petrho » 2014-04-12/07:40

Dr W skrev:Jag har stöldlarm.

ok inte jag...
petrho
 
Inlägg: 86
Blev medlem: 2013-12-27/18:35


Återgå till GS-klubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst