HEJ
Något särskilt man ska se upp med på en begagnad 1200 GS, 2012 årsmodell?
Den har gått ca 4500 mil.
Enrosabil skrev:Jag köpte en 1200GSA för 2-3 veckor sedan, en 2010 som gått 2200 mil. Första gången jag la lite prylar i ena väskan upptäckte jag även att kopplingen började slira vid rejälare gaspådrag, än värre när jag skjutsar. Klonkar lite om kopplingen med (vet inte om det ska vara så?) framförallt när man krypkör. Har ingen aning om ifall detta är ett typfel på något sätt eller om föregående ägare helt enkelt kört slut på kopplingen. Hur som så kommer jag åka tillbaka till affären med den, en hoj ska tåla att man vrider på rullen utan att börja bete sig som om den hade variatordrift.
Thomas Stadin skrev:Enrosabil skrev:Jag köpte en 1200GSA för 2-3 veckor sedan, en 2010 som gått 2200 mil. Första gången jag la lite prylar i ena väskan upptäckte jag även att kopplingen började slira vid rejälare gaspådrag, än värre när jag skjutsar. Klonkar lite om kopplingen med (vet inte om det ska vara så?) framförallt när man krypkör. Har ingen aning om ifall detta är ett typfel på något sätt eller om föregående ägare helt enkelt kört slut på kopplingen. Hur som så kommer jag åka tillbaka till affären med den, en hoj ska tåla att man vrider på rullen utan att börja bete sig som om den hade variatordrift.
Den GSA (-2011) som jag hade klonkade då jag krypkörde och samtidigt jobbade med kopplingen. Det är antagligen helt normalt.
Däremot ska den ju naturligtvis inte slira på kopplingen redan efter 2.200 mil.
Enrosabil skrev:Säljaren höll med dig! Kopplingsbyte på g medan jag glider runt på en f800gt som han absolut tyckte jag skulle ha tills jag tycker att säsongen känns slut då det kommer att ta en hel del tid för dem att byta ut kopplingen. Om ändå alla handlare var så här enkla att ha o göra med!
Thomas Stadin skrev:Enrosabil skrev:Säljaren höll med dig! Kopplingsbyte på g medan jag glider runt på en f800gt som han absolut tyckte jag skulle ha tills jag tycker att säsongen känns slut då det kommer att ta en hel del tid för dem att byta ut kopplingen. Om ändå alla handlare var så här enkla att ha o göra med!
Be honom även att kontrollera packboxen mellan motor och låda. Den verkar ofta vara orsaken till att kopplingen slirar i förtid.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst