lordnisse skrev:Hej, jag behöver lite synpunkter på mitt eventuella byte från K1200RS-02 till en R1200GSA-10 jag tvekar lite på att det verkligen är värt pengarna som jag får lägga i mellan och om jag inte kommer att bli besviken på motorn. K1200,an går fantastiskt bra med tanke på sin ålder,är det verkligen värt ett byte? Här nere i Skåne så finns det dessutom inte så många grusvägar att fara fram på... Hmm velar, synpunkter tack.. Fungerar det lika bra med passagerare som det gör på K1200, an för den har ju ork så det räcker...
Hej.
Jag ska ge dig mina synpunkter då jag i år har bytt från K1200RS -03 till R1200GS LC -13.
Motorn har en helt annan karaktär men det tror jag du förstår utan ingående förklaringar.
Frugan och jag har kört ca 20 000mil på först en K12RS -98 och sedan på ovan nämnda K12RS -03 och hon tycker att komforten på GS:en är överlägsen och detta beror till största delen på den moderna fjädringen ESA vilket är en suverän lösning.
Körställningen passar mig bättre nu när jag är 55+ tycker jag.
Att en R12:a har kraft i motorn för förare och passagerare är ställt utom alla tvivel tycker jag.
Det som tilltalar mig mycket med en R12 GS är mångsidigheten, du kan åka i princip var du vill, där hade K12:an en del begränsningar. För motorvägstouring vinner nog K12:an men det finns ju andra vägar att välja.
Det var vad jag kom på i en hast. mvh. Jalle