Motorkåpan på min GSA har kraftig korrosion kring bultarna (se bild) vilket vad jag förstår inte är särskilt ovanligt. Hade en GSA -08 med samma problem, men där återkallades hojen innan problemet blivit särskilt påtagligt och en ny kåpa installerades. Bytte hoj -10 och upptäckte vintern -13 innan jag ställde undan hojen att samma sak hade hänt även denna hoj, dock med några års fördröjning. Hade hojen inne för ett annat garantiärende (kontrollknappen för dimljusen slutade funka!) och frågade om detta med korrosionen inte var något som skulle åtgärdas på "good will" som förra gången (garantin hade ju gått ut våren -13!) men fick till svar att så inte var fallet.
På grund av en massa annat strul (se tråden med trasig bakdämpare och styrlager!) så glömdes tyvärr denna "lilla" detalj bort, och nu när jag hittat dessa forum att resonera med kloka och kunniga själsfränder, så jag tänkte höra om någon annan har erfarenhet av liknande problem med samma eller senare årsmodell?
Om så, hur har detta lösts?
Eller ska jag låta det vara?
Tycker ju att detta är ett konstruktionsfel eftersom det inte lär vara någon nyhet att stål (bultarna) och aluminium (kåpan) funkar inte så bra ihop om man inte vet vad man gör...