Bakbromsbeläggen slits fort och det känns verkligen att de tar hårt när man fiskör och ligger och småbromsar i stan.
Andra omgången belägg höll 1.600 mil. Det hade antagligen gått att krama ur ytterligare några hundra mil men eftersom semesterresan står för dörren byttes de redan nu.
Jag beställde lite mc-prylar från http://www.carpimoto.it och passade på att ta hem en omgång av de bakbromsbelägg som Brembo rekommenderar för GS/LC, "07BB03.35" ( http://am-moto.brembo.com/en/results/bmw/r-1200-gs/1200/2015/pads/rear ).
Nu har jag hunnit köra någon vecka och bakbromsen blev verkligen skönare. Känslan i pedalen ökade och rycket som tidigare blev då man bromsade med FRAMBROMSEN vid fiskörning är borta. Man känner fortf att bakbromsen går in, men nu mjukt och fint istf ryckigt som tidigare. Eftersom "rycket" nu är borta hoppas jag att även bakdäcket slits långsammare.
Återstår att se hur beläggen fungerar under semesterresan. De gamla beläggen får följa med i packväskan.
Priset var också tilltalande, 21€/sats och 8,50 € i frakt. Beställdes tors kväll, lev mån förmiddag.
Själva bromspedalen på GS/LC är ju ej justerbar och om man inte justerat bromskolvens läge (rörelsereserv) måste man trampa pedalen väldigt långt innan den tar ordentligt.
Irriterande tyckte jag och slipade bort av det material på bromspedalen som ligger an mot ramen och som hindrar pedalen från att gå tillbaks ordentligt.
Efter en stunds slipande kändes bromspedalens läge mer naturligt. Iom att själva stoppet ändrats var det också möjligt att återigen justera kolvens rörelsereserv och nu får jag inte förslitningsskador i fotleden pga bromsandet längre.