BoosterPlug och storknande 1200GSA -10

BoosterPlug och storknande 1200GSA -10

Inläggav WebDoc » 2015-09-10/14:08

Måste tyvärr öppna tråden igen...viewtopic.php?f=276&t=23181
:cry:
Installerade en BoosterPlug (som står att läsa i tråden ovan) med framgång för en tid sedan. Bara positiva upplevelser, förbättrad gång och slut med tjoffande, bubblande och baktändande!
Jättebra!
Innan denna installation hade jag bytt tanksensor för bränslemätaren, vilket dock blev ett fiasko när det blev fel på den inom en månad.
På inrådan av meken på Probike i Sollentuna så åkte jag in igen för att "nollställa adaptationsvärdena" i syfte att få igång mätaren igen, att det satt en boosterplug sa man skulle inte ha någon betydelse.
När det hela var avklarat fick jag veta att jag kunde förvänta mig att hojen skulle kunna gå lite konstigt en tid, eftersom datorn skulle behöva "lära om" efter nollställningen.
Helt i sin ordning.
Men...nu har det gått en vecka, hojen går sämre än nånsin och bluddrar, tjyvstannar och beter sig som innan jag installerade pluggen.
Är det någon därute som har nån idé om vad man ska göra? Har mailat tillverkaren av BoosterPlug men inte fått svar ännu, Probike har inte heller kommit med någon bra idé.
Skulle det fungera att ta bort pluggen, köra en tid och hoppas på att datorn "lär om sig" för att sedan återinstallera pluggen?
Idéer någon?
----------------------
Jawa 250 -57 !
:
:
R1200GSA -08
f.n. R1200GSA -10
WebDoc
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-05-01/16:11

Re: BoosterPlug och storknande 1200GSA -10

Inläggav Kovlingen » 2015-09-10/17:25

Brukar det inte räcka till att lyfta av +-kabeln ett tag för att datorn skall gå i "fabriksläge" .
Kostar inget att testa . Kör och tryck sedan dit prylarna igen .
Kanske inte fungerar men bara en "justnu ide'" .
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: BoosterPlug och storknande 1200GSA -10

Inläggav WebDoc » 2015-09-10/19:51

Låter som en rimlig idé! Ska prova det. Dessvärre (relativt sett) så har BoosterPlug svarat. De säger att återställningen inte att påverka pluggen utan enbart påverka grundinställningarna, och att "uppförandet" mer sannolikt beror på att motorn får för lite soppa. Knickade bränsleslangar eller bränslepumpstrubbel anges som möjliga anledningar...
Börjar bli lite trött på alla konstigheter...vill ju åka hoj, inte skruva/meka! :(
----------------------
Jawa 250 -57 !
:
:
R1200GSA -08
f.n. R1200GSA -10
WebDoc
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-05-01/16:11


Återgå till GS-klubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst