Regner med at lovverket er relativt likt i Norge og Sverige for dette tema. Og loven er klar angående begrensinger for A2 sertifikat.
Men det er jo ganske upraktisk å måtte frakte en sykkel som kjører helt perfekt. Sjangsen for å bli stoppet i kontroll den ene turen er relativt marginale, men det er selvsagt opp til trådstarter å bestemme selv.
begge synspunkt er frontet og belyst.
Ikke helt relevant i forhold til trådens tema, men strypningen av sykkelen er en liten jobb.
På enden av akslingen som åpner gass-spjeld sitter der to skiver for gasswire, og de har ulik radius.
For laveffekt festes gasswire i sporet nærmest innsug, det har størst radius, og gasspjeldet åpnes ikke mer enn 3/4. Ombyggingen består i å bytte braketten som holder gasswire. Armen som holder wire er litt kortere slik at wire får en rett linje inn på skiven, i tillegg er der en liten stopper som hindrer gasspjeldet for full åpning.
Bildet viser laveffekt. Braketten som byttes er den man ser merket med sort tusj, og fjæren kan såvidt skimtes bak den største skiven.
Man setter på en ekstra fjær også, den hjelper til å trekke gasswire mot tomgang, og den forsterkes siden man fester wiren til skiven med størst radius.
Oppsummert: Ombyggingskit består av en ny metallplate + en liten fjær. Koster ca kr 200.
Man bør også nulle ut akumulative verdier for BMS slik at man får stillt inn full-gass posisjon på nytt, siden denne er redusert i forhold til fulleffekt. Har man en GS911 kan den fikse det på 10 min, eller man kan la sykkel stå strømløs minst 30 min.