av JohannesAdolfsson » 2016-11-01/01:48
Tack för välkomnandet och svaren Håkan och Thomas!
I instruktionsboken talar BMW om fjäderförspänning och dämpning, medan det i länken till SMC School, talas om kompressionsdämpning och returdämpning. Tolkar jag det rätt att fjäderförspänning = kompressionsdämpning och returdämpning = dämpning?
Jag får väl tillägga att detta är min andra säsong med MC (men inte den sista) och att jag inte skruvat tidigare. Första säsongen skulle jag och en kompis åka en vecka till Norge, men när GS:en var fullpackad så gungade den rejält efter fartguppen. Så jag åkte till Bike och bad dem ställa in fjädringen. Utan packning blir den dock väl hård och bakhjulet släpper lätt. Men med alla varningar från instruktionsboken i bakhuvudet, så har jag inte vågat skruva på grejerna, utan kör fortfarande med inställningen för full packning. Den funkade dock bra vid årets Norge-vecka:)
I instruktionsboken finns exempel för solokörning med förare på 85 kg samt med full packning och passagerare. Finns det verkligen inga BMW-tabeller för andra lägen?