Sida 1 av 1

Wunderlich sänknings-kit för fotpinnar, R1200GSA -10

InläggPostat: 2017-07-08/21:45
av WebDoc
Hej!
Har införskaffat ovan nämnda kit (NippyNormans: WUN-25910-201, Wunderlich: No. 25910-102) för att sänka fotpinnarna. Har höjt styret och hoppas att med hjälp av detta kit få en lite bättre körställning - är "något" över medellängd och börjar att få lite väl mycket besvär med både sitsen (är inte lika "vadderad" längre...:() och knävinkel.
Dock är instruktionerna lite knapphändiga och därför undrar jag om det är någon som har monterat detta kit som kan bidra med lite tips och råd hur det ska göras? Varken Wunderlich eller NippyNormans har mer än det som kommer med kitet, och märkligt nog så verkar det inte finnas några tips på nätet (varken youtube eller några andra) heller. Men det kan ju vara så att jag inte hittar rätt sökterm... :(
Alla tips emottages med vederbörligt stor tacksamhet! :D
/Anders

Re: Wunderlich sänknings-kit för fotpinnar, R1200GSA -10

InläggPostat: 2017-07-09/06:33
av Håkan
WebDoc skrev:Alla tips emottages med vederbörligt stor tacksamhet! :D
/Anders

Det finns monteringsanvisningar på Wunderlich hemsida...
http://www.wunderlich.de/shop/data/1385 ... 0-6473.pdf
:)

Re: Wunderlich sänknings-kit för fotpinnar, R1200GSA -10

InläggPostat: 2017-07-09/21:32
av WebDoc
Tack, Håkan!
Dessvärre är det samma instruktioner som jag fått från Wunderlich och den är (för min del iaf) inte helt enkel att följa.
Men jag får väl försöka så gott det går.
Det som är knepigt är att bytet på "bromsidan" är lite mer komplicerad än på "växelsidan".
Och jag vill ju inte hamna i ett läge där jag sabbar nåt... :shock:
Men tack ändå!
/Anders

Re: Wunderlich sänknings-kit för fotpinnar, R1200GSA -10

InläggPostat: 2017-07-16/15:30
av WebDoc
Vänster fotpinne 170716.jpg
Uppdatering...
Efter lite funderande så bestämda jag mig för att åtminstone byta pinnen på växelsidan.
Eftersom denna enbart innebär byte av själva fotpinnen, fjädern och att lägga till en distansbricka, så kändes som att det borde jag klara utan ingenjörsexamen. Alltid lär man sig något!
Och helt korrekt, det var en baggis.
Upptäckte också att beroende på vilken sida av fästet man placerade distansbrickan så var skillnaden i höjd ca 5 mm, och jag behöver varenda millimeter jag kan få.
På bilden pekar pilen på brickan, som alltså kan läggas valfri sida om själva fotpinnens fäste (som alltså är ca 5 mm smalare än ramfästet) och därigenom kan man finjustera hur lågt/högt pinnen hamnar. Kanske ingen stor skillnad, men alltid något. Återstår att se hur det blir när jag väl kan börja köra igen.
Nästa steg blir ju att ge mig på växelsidan, som dels innebär byte av diverse delar till länkarmen men även justering av bromsen. Men det borde gå.
Återkommer med bilder på även detta vad det lider.