Identifiera motor

Identifiera motor

Inläggav pkl57 » 2018-01-17/17:22

Efter sommarens motorhaveri återstår två alternativ - skrota eller byta motor. Jag satsar på alternativ två och har spanat in en motor hos Mc-demontering. Det finns ett motorID angivet, var kan jag kolla att det verkligen är rätt motor? Och vilken övrig information kan jag få fram den vägen? Hur ska jag tänka kring serviceintervaller? Motorn har gått knappt 5' mil medan min hoj har gått knappt 8' och jag vet inte riktigt vad som ingår vid de olika servicetillfällena, en del är förstås relaterade till motorn men en del annat är inte det. Hojen för övrigt har servats enligt instruktion.
/Peter
Stockholm
GSA -16
pkl57
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 2015-01-24/22:53
Ort: D7 Stockholm

Re: Identifiera motor

Inläggav Håkan » 2018-01-17/18:16

Hej.
Om du har chassinummer på "donator"-hojen kan du gå in här och jämföra med din MC.
http://www.bmwarchiv.de/
Skriv in de sju sista tecken i chassinummer i rutan för BMW VIN Decoder.
(Sidan är reklamfinansierad, du behöver inte ladda hem något program, som du får erbjudande om).

BMW Serviceschema hittar du här: https://www.ascycles.com/bmw_motorcycle ... _schedules

Tänk dig att den "nya" motorn är fullständigt oservad. Låt göra en stor service på en gång, börja om på nytt.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Identifiera motor

Inläggav pkl57 » 2018-01-17/23:13

Tack för snabbt svar! Finns bara följande angivet - BW05086941- men om det är ett ID på just den motorn eller ett typnr vet jag inte. Någon träff fick jag inte. Ska höra med firman om de möjligtvis har chassiID, tycks vara en krockad hoj och frågan är vad de har kvar och som går att återanvända - utöver motorn...
/Peter
Stockholm
GSA -16
pkl57
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 2015-01-24/22:53
Ort: D7 Stockholm


Återgå till GS-klubben

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst