Lindeberg skrev:Ser synnerligen trevlig ut. Är det den högre tillvalssadeln?
Lindeberg skrev:Ser synnerligen trevlig ut. Är det den högre tillvalssadeln?
Lindeberg skrev:Ok. Var det ett lätt val att välja GS framför GSA? Jag drömmer om en ny, antingen GS HP, GS Exclusive eller GSA HP. Behöver egentligen inte GSA:ns större tank, men jag gillar att det redan sitter på en massa rör som skyddar motor och kylare, dimljusen, och att hållare för alu-packväskor redan finns monterat - det är nämligen såna lådor jag vill ha. Så jag tror totalsumman blir lindrigare med en GSA, om man nu kan säga lindrig för en hoj över 200 000
Men jag ser det som en investering. En glädjeinvestering.
Lazarus skrev:Kovlingen skrev:Haru inga möbler
Haha
Kovlingen skrev:Lazarus skrev:Kovlingen skrev:Haru inga möbler
Haha
Sorry men du bjöd in
Jag har en egen åsikt om nyare GS/GSA och dom är då INTE snygg men efter ett
tag har jag lärt mej att de ser rätt tuff ut , men det är allt .
Hade gött med era GS:ar alla nyägare !
Lazarus skrev:Nu är den hemma
Lazarus skrev:Tackar!
Ska snart börja redigera turen från i år. Ingen BMW, men en KTM 1290S.
JT800GS skrev:Lazarus skrev:Tackar!
Ska snart börja redigera turen från i år. Ingen BMW, men en KTM 1290S.
Ett fantastiskt slut på 2018!
Vart kan man se dina videos?
God fortsättning
SirJohn skrev:Hej Bror,
Ja, de verkar inte ha kommit tillrätta med kvalitetsproblemen.
Min var av årsmodell 2017 och jag hade stora problem med obalans i, framför allt, framfälgen. Det mest anmärkningsvärda var att ingen KTM-handlare ville ta i problemen. Jag var hos två auktoriserade ÅF (som jag inte nämner vid namn eftersom jag inte tycker att de i grunden gjorde fel) men blev på båda ställen hänvisad till inköpsstället. Jag köpte dock hojen ~30 mil hemifrån vilket gjorde det mindre än optimalt att göra upprepade resor dit. Kontentan är dock att båda verkstäderna gav mig en bestämd känsla av att det inte ville ta garantijobbet eftersom de visste att de inte själva skulle få ersättning av KTM. Det är dock spekulation från min sida. Man hänvisade även till, av KTM, fastställda, acceptabla skevheter i fälgen. Jag kommer inte ihåg siffrorna längre, men har för mig att KTM ansåg att +-1.5 mm slag i fälgen är acceptabelt. Jag skulle nog snarare vilja hamna nedåt +-0.5 mm.
Fälgproblemen löste sig till sist efter en insats från ett tyskt företag, som riktade dem, samt efter byte till nya däck.
SirJohn skrev:Jag har också återvänt till BMW-spiltan efter ett års katastrofalt äktenskap med KTM och nyligen fått leverans av en R1250GS Adventure HP. Det är bara att konstatera att man är hemma igen. Vilken fantastisk, underbar hoj!
Ser redan fram emot semestern 2020, även om det ska köras många mil innan dess
Thomas Stadin skrev:SirJohn skrev:Hej Bror,
Ja, de verkar inte ha kommit tillrätta med kvalitetsproblemen.
Min var av årsmodell 2017 och jag hade stora problem med obalans i, framför allt, framfälgen. Det mest anmärkningsvärda var att ingen KTM-handlare ville ta i problemen. Jag var hos två auktoriserade ÅF (som jag inte nämner vid namn eftersom jag inte tycker att de i grunden gjorde fel) men blev på båda ställen hänvisad till inköpsstället. Jag köpte dock hojen ~30 mil hemifrån vilket gjorde det mindre än optimalt att göra upprepade resor dit. Kontentan är dock att båda verkstäderna gav mig en bestämd känsla av att det inte ville ta garantijobbet eftersom de visste att de inte själva skulle få ersättning av KTM. Det är dock spekulation från min sida. Man hänvisade även till, av KTM, fastställda, acceptabla skevheter i fälgen. Jag kommer inte ihåg siffrorna längre, men har för mig att KTM ansåg att +-1.5 mm slag i fälgen är acceptabelt. Jag skulle nog snarare vilja hamna nedåt +-0.5 mm.
Fälgproblemen löste sig till sist efter en insats från ett tyskt företag, som riktade dem, samt efter byte till nya däck.
Mät INTE upp ekerfälgarna på nya BMW:n!
Lazarus skrev:Lindeberg skrev:Ok. Var det ett lätt val att välja GS framför GSA? Jag drömmer om en ny, antingen GS HP, GS Exclusive eller GSA HP. Behöver egentligen inte GSA:ns större tank, men jag gillar att det redan sitter på en massa rör som skyddar motor och kylare, dimljusen, och att hållare för alu-packväskor redan finns monterat - det är nämligen såna lådor jag vill ha. Så jag tror totalsumman blir lindrigare med en GSA, om man nu kan säga lindrig för en hoj över 200 000
Men jag ser det som en investering. En glädjeinvestering.
Nja, lätt var det inte. Har köpt SW Motechs hårda väskor och deras hållare går att ta bort på 30 sek. Tycker att GS Exclusive är snyggast + lite lättare och nättare än GSA. Har just gjort klart allt pappersarbete och väntar på att telefonen skall ringa, för att meddela att hojen är levererad till garaget
Pyret skrev:Känns som att jag skall lämna mitt bidrag då jag konstaterar att vi valt snarlika hojar
Valde Touratechs bågar uppe och nere samt plastväskorna då de verkade smidiga att hänga av. Nu befinner jag mig i smärtsam fas av att invänta uppkörningstiden...men har dämpat frustrationen med SMC's gruskurs och lite rullande med handledare privat.
Peter Nordlund skrev:Pyret skrev:Känns som att jag skall lämna mitt bidrag då jag konstaterar att vi valt snarlika hojar
Valde Touratechs bågar uppe och nere samt plastväskorna då de verkade smidiga att hänga av. Nu befinner jag mig i smärtsam fas av att invänta uppkörningstiden...men har dämpat frustrationen med SMC's gruskurs och lite rullande med handledare privat.
Ruggigt fin cykel!
MichaelWa skrev:Ni som köpt GS1250 hur har tankarna gått kring ekerhjul eller gjutna hjul?
Vad är för och nackdelar med respektive?
Pyret skrev: Tack Peter, den är resultatet av två pojkdrömmar....
- MC Kort, kör upp 28/7.
- Sen tillhör jag den förlorade generationen som växte upp med "Nu blåser vi snuten"...därav färgvalet svart och guld
Slammarp skrev:Nu har det kommit info på BMW motorrads hemsida on nya R 1250 GS.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst