Youtube: Hur man fixar så hela filmen laddar

Utrymme att lägga in filmer och bilder som klubbens medlemmar kan vara intresserade av.

Youtube: Hur man fixar så hela filmen laddar

Inläggav Peter Nordlund » 2013-10-13/13:23

Jag tittar väldigt mycket på YT och på senare tid har jag märkt att om det är ett klipp jag vill se men det stannar för att buffra ofta/hela tiden så kan man inte gå ifrån datorn på paus och låta allt ladda...det är tydligen en "funktion" som kallas "Dash" av YT.

Här är lösningen för er som tycker det är intressant 8-)

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57600794-285/return-to-youtubes-old-way-of-buffering-full-videos/


och nedan ifall sidan försvinner

Dom som gjort Extension "Youtube Center"
https://github.com/YePpHa/YouTubeCenter/wiki

YouTube Center installs a small settings button in the upper-right corner of YouTube. Click on the gear icon to open the settings panel, which conveniently opens over your current YouTube page. It lets you tweak oodles of settings, but for the purposes of this post, you'll need to click on the Player tab at the top and then uncheck the box for Dash Playback. No need to save; just click the X in the upper-right corner to close the settings window and return to your YouTubing ways.
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Youtube: Hur man fixar så hela filmen laddar

Inläggav Kalle Olsson » 2013-10-13/14:37

Om du har telia så har dom väldiga problem med youtube, kan själv knappt kolla på yt och då kan det tilläggas att jag har 100mbit fiber. Bara googla telia och youtube så finns det 1000 trådar om det.. :(

Annars vet jag inte vad det kan vara..
// Karl Olsson

Bmw r nine t
Kalle Olsson
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 2012-01-30/15:59

Re: Youtube: Hur man fixar så hela filmen laddar

Inläggav Peter Nordlund » 2013-10-13/16:13

Kalle Olsson skrev:Om du har telia så har dom väldiga problem med youtube, kan själv knappt kolla på yt och då kan det tilläggas att jag har 100mbit fiber. Bara googla telia och youtube så finns det 1000 trådar om det.. :(

Annars vet jag inte vad det kan vara..


jag har Bredbandsbolaget och det har fungerat helt ok i många år (och gör så nu med)
detta her med följande att göra...
You may have noticed that when you are playing a YouTube video, it buffers only so much ahead of your current position. And should you pause the video, buffering stops altogether. The reason behind this lackluster form of buffering? YouTube's embrace of Dynamic Adaptive Streaming over HTTP (Dash), which breaks a video into segments, buffering each segment as you make your way through the video. In theory, Dash allows YouTube to adapt to changing network conditions without stalling out at times.
In the real world, Dash means you can't pause a video and come back to it later with it fully buffered, which allows you to skip around the video without waiting for it to rebuffer each time you jump to a new spot.
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs


Återgå till Film & Bild

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst