Film: This BMW R60 Never Rides Alone

Utrymme att lägga in filmer och bilder som klubbens medlemmar kan vara intresserade av.

Film: This BMW R60 Never Rides Alone

Inläggav Peter Nordlund » 2016-07-26/14:32

This BMW R60 Never Rides Alone

Väldigt "amerikansk/reklamfilmsaktig" men snyggt filmad och en grymt fin hoj.
När jag ser den och hör motorljudet verkar det som om den går som en modern cykel, mjukt och fint.

6.27 min
https://www.youtube.com/watch?v=Hzrx5VZtJPU
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Film: This BMW R60 Never Rides Alone

Inläggav Bror Gårdelöf » 2016-07-26/22:52

Härlig film - som får mig att inse, att ytterligare ett skäl att behålla Sigurd är, att han med tiden kan gå i arv till någon av sönerna. De har inte hojkort (ännu), men sådant går ju att ordna, om viljan finns.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Film: This BMW R60 Never Rides Alone

Inläggav Karl Bergman » 2016-07-27/08:25

Wow vilken fin film, "Absolut MC" tycker jag. Mera nostalgi i gammelhoj än så här är svårt att hitta och precis en sån här står i mitt garage sedan några år, dock utan väskorna och försedd med dyna istället för sadel. Härlig maskin som endast rullat dryga 3000 mil sedan 1966. Ljuvlig musik från motorn, inget skrammel som från moderna kamkedjor utan bara ett stilla lågmält tickande från ventilerna och ett susande från kolvarnas framfart i cylindrarna. Avgasljudet är också som en smekning för örat. Klonket vid växlingen är det dominerande ljudet vid körning men det hör ju till forna tiders BMW.
En tur med den påminner om känslan att försiktigt slå upp och smutta på ett glas åldrig whisky och inte ha så bråttom att bli klar.
Karl Bergman
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 1999-08-11/01:00


Återgå till Film & Bild

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst