Sverige -> Italien -> Vi får se

Utrymme att lägga in filmer och bilder som klubbens medlemmar kan vara intresserade av.

Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Skuggan » 2016-08-03/21:09

Om ni har börjat jobbat igen och vill följa med mig till Italien från kontoret så kan ni göra det här www.youtube.com/Skugglo, första delen ligger ute. Fler på gång men uppkopplingen har varit lite rackig, nu har jag dock fin wifi på Vingården så del 2, 3 och 4 kommer upp närmsta dagarna.

...ja alltså, har ni inte börjat jobbat och vill kolla ändå så går det utmärkt ;)
Användarvisningsbild
Skuggan
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2015-11-12/17:39

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Kovlingen » 2016-08-04/09:39

Jobba ! :shock: Nä nu är det slut på detta ävel . Massor med fritid och sitter och väntar
på nästa avsnitt :D
Blir du utan att prata om kan du ju sjunga nått ;)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Skuggan » 2016-08-12/08:44

Hehe jag säga att det blir lite sång, dock väldigt lite ;)

Det blev svårt att få upp filmer i den takt jag filmade, försvårades även av "vin-i-dator"... Men nu (på hemmaplan) börjar jag fylla på, 2-4 är uppe. Tur att man har semester veckan ut så man hinner editera resten, ruskigt nöjd med hojen. Hade inte kunna gjort denna resa på Harleyn som jag bytte i vintras.
Användarvisningsbild
Skuggan
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2015-11-12/17:39

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Sahlin » 2016-10-25/16:25

Satt och tittade genom hela din italienresa på "tuben". Himla kul :) Förstår dig fullt att du inte gillar höjder. Hade själv en "skräckupplevelse" när vi körde Trollstigen för några år sedan (dock med bil).... Till råga på allt satt frugan vid sidan och skrattade åt mig, Huhhh.... :shock:
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Skuggan » 2016-11-14/14:11

IvanBoring skrev:Satt och tittade genom hela din italienresa på "tuben". Himla kul :) Förstår dig fullt att du inte gillar höjder. Hade själv en "skräckupplevelse" när vi körde Trollstigen för några år sedan (dock med bil).... Till råga på allt satt frugan vid sidan och skrattade åt mig, Huhhh.... :shock:


Vad roligt, tack!

Haha nej fy, det var hemskt. Men nu efter dubbla Stelvio och vad nu det andra berget var så känns faktiskt svindeln mycket bättre, men jag tycker fortfarande att själva åkningen är tråkig på serpentiner men kompenseras av vyerna :)
Usch, elakt av henne! Hehe.
Användarvisningsbild
Skuggan
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2015-11-12/17:39

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Hasse Abrahamsson » 2017-02-11/11:04

Skuggan skrev:Det blev svårt att få upp filmer i den takt jag filmade, försvårades även av "vin-i-dator"... Men nu (på hemmaplan) börjar jag fylla på, 2-4 är uppe. Tur att man har semester veckan ut så man hinner editera resten, ruskigt nöjd med hojen. Hade inte kunna gjort denna resa på Harleyn som jag bytte i vintras.


Igår kväll satt jag och tittade igenom alla filmerna från din resa. Suveränt jobb du gjort med redigering/klippning. Hur många kameror använder du? Förmodar att du har en extern mikrofon i hjälmen till någon av kamerorna?

På 90-talet blev det många resor ned till Österrike för min del, börjar längta till att göra en till. Blivit sugen på att byta bort min Road King till en BMW. Det började med att jag tittade på K1600 GT men nu har jag funderingar på en R1200 GSA. Är GSA ruggigt hög? Jag är 182 cm och har inte fått tillfälle att prova än.

Hur som helst, stort tack för underbara filmer! :D
Användarvisningsbild
Hasse Abrahamsson
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 2017-02-11/09:37
Ort: Nyköping

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Skuggan » 2017-02-13/12:18

Hasse Abrahamsson skrev:
Igår kväll satt jag och tittade igenom alla filmerna från din resa. Suveränt jobb du gjort med redigering/klippning. Hur många kameror använder du? Förmodar att du har en extern mikrofon i hjälmen till någon av kamerorna?

På 90-talet blev det många resor ned till Österrike för min del, börjar längta till att göra en till. Blivit sugen på att byta bort min Road King till en BMW. Det började med att jag tittade på K1600 GT men nu har jag funderingar på en R1200 GSA. Är GSA ruggigt hög? Jag är 182 cm och har inte fått tillfälle att prova än.

Hur som helst, stort tack för underbara filmer! :D


Tack, det är väldigt uppskattat att läsa sånt här. Jättekul!

Under körningen så har jag en GoPro med Sena's bluetooth backpack på, har Sena 20s i hjälmen så jag pratar i vanliga micken helt enkelt.
Vid stoppen så använder jag en DJI Osmo, har även en Sony RX-100II men den använde jag inte under dessa filmer.

Jag fick från HD Street Glide till GSA'an, just för att kunna åka vart jag vill och inte få kalla kårar av grusvägar...den är hög men jag sitter kalasbra. Jag är 186, finns även låga sadlar om man tycker. Men som vanligt gäller det väl att testa, jag har inte ångrat mitt val i alla fall :D
Användarvisningsbild
Skuggan
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 2015-11-12/17:39

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-02-13/13:22

Hasse Abrahamsson skrev:Är GSA ruggigt hög? Jag är 182 cm och har inte fått tillfälle att prova än.

Med ålderns rätt har jag numera krympt till 174 cm. I våras provsatt jag en extrasänkt GSA - vilket till min ohöljda förvåning gick utmärkt. (Men jag tror, att man offrat några centimeters slaglängd i fjädringen.)
Med 182 cm borde Du inte ha några problem.
Senast redigerad av Bror Gårdelöf 2017-02-13/14:46, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Thomas Stadin » 2017-02-13/13:50

Hasse Abrahamsson skrev: ...men nu har jag funderingar på en R1200 GSA. Är GSA ruggigt hög? Jag är 182 cm och har inte fått tillfälle att prova än.


Om GSA är för hög så titta på GS. I stort sett samma hoj, men lägre och lättare.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Håkan » 2017-02-14/07:12

Hasse Abrahamsson skrev:... men nu har jag funderingar på en R1200 GSA. Är GSA ruggigt hög? Jag är 182 cm och har inte fått tillfälle att prova än.

Jag är 180 cm, kör en R1200GS, får ner hela fötterna i backen med sadeln i lägsta läget.
GSA är något högre, men jag har inte upplevt några problem vid provkörning.

Lycka till i dina funderingar, och välkommen till en kanonhoj, när du väl bestämt dig för GS/GSA. ;)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Sverige -> Italien -> Vi får se

Inläggav Magnus Brobeck » 2017-02-14/16:07

Hasse Abrahamsson skrev:Är GSA ruggigt hög? Jag är 182 cm och har inte fått tillfälle att prova än.


183 cm, inga problem med varken nya eller gamla modellen och sadeln i lägsta läget. Blir det en till så blir det nog en GS nästa gång av andra skäl.

/Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00


Återgå till Film & Bild

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Peter Turesson och 1 gäst