Recension av BMW G310 GS -19

Utrymme att lägga in filmer och bilder som klubbens medlemmar kan vara intresserade av.

Recension av BMW G310 GS -19

Inläggav BmwMats » 2024-04-03/09:49

Hej, lägger upp en liten recensionsvideo som jag gjorde i morse, efter att ha nu ägt min lilla GS i snart 1,5 år.
Har med råge över 40 års landsvägskörning bakom mig, men detta är den första motorcykeln jag äger som man kanske kan kalla "äventyrsmotorcykel".

Många tycker kanske att en liten G310 inte skall kallas för GS, då den är liten, förhållandevis billig, tillverkad i Indien, inte ger samma präktiga kvalitetsintryck som dom större GS-maskinerna som kostar 3,5 gånger mer, men jag är nöjd än så länge och har haft väldigt mycket kul och fantastiskt fina åkturer på denna hojen.

Det är också premiär med att lägga upp filmer på "tuben", så ha inte för höga förväntningar på min enkla presentation, utan ta den med lite överseende, tack.

Kommentera gärna här, vore roligt om det kommer feedback, konstruktiv kritik m.m.
Väl mött frampå !

Länk till filmen: https://youtu.be/1bbjC_rIrbA

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6110
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Recension av BMW G310 GS -19

Inläggav Peter Nordlund » 2024-04-04/11:39

Hej Mats

Vad roligt att "se" dig igen! :)

Om jag skall beskriva vad jag tänkte när jag såg din film så var det.

När jag 2011 lämnade in min första hoj på service (-11 1200 GS) så fick jag låna en 310, ingen aning om årsmodellen men en låna hoj så kanske 1-2 år gammal, jag och upplevde den som hemsk på alla sätt, och så har min åsikt varit om den hojen efter det.
När du skaffade din 310 så tänkte jag i mitt stilla sinne....ja jisses

När jag ser filmen idag med den lilla erfarenhet jag har av hoj så är det med helt andra ögon, och din berättelse gör att jag tänker att kanske kanske är den hojen något för mig en dag?

Det är väl ett ganska ok betyg? :)

Hoppas du får många fler fina stunder på alla dina cyklar!
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Recension av BMW G310 GS -19

Inläggav BmwMats » 2024-04-04/13:18

Hej och tack Peter för dina rader ! :-)

Glad att du skriver ner dina tankar, det betyder att någon kanske uppskattar det arbete och tid som man lägger ner för att informera och underhålla någon annan här.

Intressant hur man kan uppleva något och få så negativ känsla, men det är ju klart att det är kanske inte samma klass som en mer exklusiv 1200 GS eller liknande.
Men jag vet hur du menar och jag känner igen detta från andra saker som jag testat i livet, bland annat bilar från mitt tidigare arbete som testförare.
Vissa konkurrenter upplevdes som hemska gällande kvalité och komfort, jämfört med det vi själva tillverkade.
Så jag vet precis hur du menar.

Jag har aldrig kört någon större GS än de F650, F700 samt F800 som fanns för några år sedan, och visst är det skillnad mot en G310. En liten hoj är fortfarande liten, även om det är en BMW.

Ja, varför inte testa en G310GS, du binder ju inte upp så stort kapital, lätt och smidig dessutom.

(låter som jag vore en representant för BMW, men så illa är det inte) :D :lol:

Ha det gott Peter, väl mött igen frampå !

/BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6110
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län


Återgå till Film & Bild

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst