Sida 1 av 1

Pilot Road 4 Trail

InläggPostat: 2014-06-10/19:48
av L Gidlöf
Måste säga att detta däck är verkligen bra, bra grepp i torrt och i väta, bra livslängd verkar det ha och är lika bra som Anakee 3 på "vanliga" grusvägar.

Kört 600 mil och det syns inget slitage ännu, och hyfsat pris, 3500:- monterade på fälg

Re: Pilot Road 4 Trail

InläggPostat: 2014-06-10/20:30
av Magnus Mörtling
Är det annat mönster än på Road 4 GT?
Kollade på nätet men bilderna verkar alla visa "road" modellen.

Re: Pilot Road 4 Trail

InläggPostat: 2014-06-10/23:00
av L Gidlöf
Magnus Mörtling skrev:Är det annat mönster än på Road 4 GT?
Kollade på nätet men bilderna verkar alla visa "road" modellen.


Nej,mönstret är det samma på Trial och GT. Är mkt nöjd med dessa däck

Re: Pilot Road 4 Trail

InläggPostat: 2014-06-14/10:47
av Dennis Johansson
L Gidlöf skrev:
Magnus Mörtling skrev:Är det annat mönster än på Road 4 GT?
Kollade på nätet men bilderna verkar alla visa "road" modellen.


Nej,mönstret är det samma på Trial och GT. Är mkt nöjd med dessa däck


JAg har också dessa däck på nu och hade 3:orna innan.
Möjligen mera däckljud från 4:orna i vissa hastigheter.

Skillnaden mellan vanliga road 4 / GT / Trail är troligen stommens uppbyggnad samt möjligen hur vass rundningen är för att passa olika mc typers geometrier i chassiet

Re: Pilot Road 4 Trail

InläggPostat: 2014-09-14/20:52
av Lars-Erik Holmberg
Är detta ett däck för GS 1200 LC, att välja före Anakee 3 för långtouring? Skillnader?

Re: Pilot Road 4 Trail

InläggPostat: 2015-01-08/02:24
av Dennis Johansson
Lars-Erik Holmberg skrev:Är detta ett däck för GS 1200 LC, att välja före Anakee 3 för långtouring? Skillnader?


Jag har ej LC utan oljeboxern av årsmodell 04
Vidare har jag ej kört på Anakee 3 utan förgångarna.

Det som jag kan märke mellan Tidigare Anakee och PR3 t.ex stabilare egenskaper samt längre livslängd hos PR3

VAd jag hört har Anakee 3 bättre stabilitet vid nedlägg samt bättre livslängd, men skall inte vara i närheten vad gäller livslängden mot PR4.

Jag har ju dubbel uppsättning fälgar och väljer då helst inte kompromiss däck. Utan hellre så nära enduro som möjligt på ena uppsättningen och rena landsvägsdäck på den andra uppsättningen.

Skulle resan behöva det kan så klart tänka mig kompromissdäck.... Men då får det vara hyffsat snälla grusvägar.