Softbag BMW 55 liter

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

Softbag BMW 55 liter

Inläggav BrooklynS » 2017-03-27/20:36

BMW säljer ju även "softbags" med gummerad undersida, att monteras på hojen. Dessa finns i minst två storlekar, varav jag har den stora 55-litersversionen.

Den stora fördelen med denna väska istället för en fast topbox är att den funkar hjälpligt som bag att kånka omkring på om man lämnar hojen och tar en tur på stan, åker buss, turistar etc. Jag har använt min som enda bagage vid flerdagarsresa utomlands med flyg och båt.

Väskan har ett stort centralt utrymme samt ett antal sidofack av lite olika karaktär. Allt är vattentätt på riktigt och har vattentäta blixtlås av hög kvalitet. I locket en kartficka.

Fästremmar finns ett otal, och medger fastsättning på massor av sätt. Snabb på- och avmontering när man väl knåpat fast remmarna. Axelrem och bärhandtag finns löstagbart resp integrerade och förvandlar på några sekunder MC-väskan till en robust fritidsbag.
Sedvanligt hög kvalitet på alla detaljer och trots 82 mil i hårt ösregn är innehållet torrt.

Storleken kan vara ett problem på vissa hojar, eftersom man då får montera den över sadeln istället för bakom sadeln (om man inte har någon "platta" eller bagagerack). Är man ensam är det förstås inget problem.

På hojen:
Bild

Som synes är den i storlek som en något större idrottsbag, bara styvare i botten och utförd i gedignare material. Inredningen i tät ljusblå nylon och beslagen är i generellt gott utförande.

Jag tycker att det är en alldeles lysande lösning på ett behov som de flesta motorcyklister har. Flexibelt, rymligt, låg vikt och i sammanhanget låg kostnad.

4 av 5 boxermotorer blir betyget.
Senast redigerad av BrooklynS 2017-03-28/12:16, redigerad totalt 1 gång.
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Softbag BMW 55 liter

Inläggav Thomas Stadin » 2017-03-27/21:13

Håller med, har både Softbag Small (I) och Large (III). Båda är fantastiskt bra.
Vi brukar ha med Small på våra resor och då brukar vi bla ha en mjuk kylbag i den där vi förvarar drickyoghurt, choklad, kalla drycker och annat.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst