Lone Rider Moto Bags "semihårda" väskor

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

Lone Rider Moto Bags "semihårda" väskor

Inläggav Håkan Jarnvall » 2018-07-22/12:23

Tänkte ge en kort recension av dessa väskor som jag haft i en vecka nu.

Affären:
Lone Rider MC delar
https://www.lonerider-motorcycle.com/pr ... 9255750771
De tillverkar i Kina och leveranserna går direkt från fabriken. Tullavgifter tillkommer med de nya bestämmelserna. Inte alltför betungande summa men man skall vara medveten om detta.

Leverans och paketering:
Levererades av TNT till dörren. Tre paket, ett för rack och var sitt för varje väska.
Bra paketerat och hanteringen hade inte skadat innehållet annat än några skavmärken på racket men det var inte farligt.

Racket:
God kvalitet med bra svetsar och passform, fästpunkterna på ramen är i gjuten aluminium som är lite grov och behöver filas lite för att passa perfekt över ramrören (2007 GS) men det var den enda anmärkningen.

Väskorna:
Mycket god kvalitet som jag kan bedöma, innerväskor medföljer samt 3 packpåsar per väska för kläder. Reservdelar medföljer samt lås till väskan, nycklarna är inte kodade så man behöver ha med två nycklar extra. De är utrustade med MOLLE fästpunkter under, över samt framåt/bakåt.

Installationen:
Racket är enkelt och självförklarande att installera men väskorna behöver man ha en stund att installera. Man behöver mäta in hur de skall sitta och det underlättar om man är två. Justeringsmöjligheterna är "legio" och de passar på nästan vilka rack som helst så har man te.x BMW original rack för hårda väskor (inte VARIO) så behöver man inte köpa deras rack.

Funktionen:
Väskorna är "semihårda", dvs de är mjuka men kan stagas upp med en inre skiva. Om man inte använder den inre skivan kan de "komprimeras" till ca 5 cm tjocklek. Väskorna är inte gjorda för att ta av och på utan sitter fast monterade vilket kan upplevas negativt av någon. De fungerar ungefär som en fast monterad packrulle i toppen och är låsbara med medföljande lås i blecket som syns på bilderna. Jag har kört i ösregn och det läckte inte, jag har tvättat dem med spolslang och de läckte inte så jag har förtroende att de kommer hålla tätt framöver, de är dessutom tänkta att användas med den vattentäta innerväskan som man bär med sig in i tält eller hotell. Att kunna använda MOLLE väskor som extra tillbehör är ett stort plus.

Summering:
Jag är mycket nöjd med kvalitet och finish. Funktionen är så här långt utan anmärkning och jag ser fram emot att testa de mer framöver.

IMG_1910.jpg

IMG_1912.jpg

IMG_1919.jpg

IMG_1925.jpg

IMG_1930.jpg
Karlskrona D11
R1200GS - 2007
TomTom 400
Användarvisningsbild
Håkan Jarnvall
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 2013-03-14/11:56

Re: Lone Rider Moto Bags "semihårda" väskor

Inläggav Håkan Jarnvall » 2018-07-22/12:24

Mer bilder:

IMG_1938.jpg

IMG_1940.jpg

IMG_1941.jpg

IMG_1942.jpg

IMG_1945.jpg
Senast redigerad av Håkan Jarnvall 2018-07-22/12:26, redigerad totalt 1 gång.
Karlskrona D11
R1200GS - 2007
TomTom 400
Användarvisningsbild
Håkan Jarnvall
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 2013-03-14/11:56

Re: Lone Rider Moto Bags "semihårda" väskor

Inläggav Håkan Jarnvall » 2018-07-22/12:24

180724: Ja då har jag empiriskt provat att tappa hojen i en backe :shock:
Vänstra väska kollapsade fullständigt (den var tom) och hojen lade sig på den och motorbågen.
Inga synliga skador på väskan trots grovt underlag (men ingen direkt hastighet på hojen) och den inre förstärkningen fick ett veck när den vek sig men det var allt. Rätade ut den och satte den på plats och allt är frid och fröjd :) Bortsett från egot då :D
Karlskrona D11
R1200GS - 2007
TomTom 400
Användarvisningsbild
Håkan Jarnvall
 
Inlägg: 174
Blev medlem: 2013-03-14/11:56

Re: Lone Rider Moto Bags "semihårda" väskor

Inläggav Bengt S » 2018-12-14/20:00

Tack Håkan för ditt inlägg! Funderar själv på sådana väskor och rack för lite längre resor.
Användarvisningsbild
Bengt S
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 2018-01-27/20:16


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst