AB Hellström Dry Gin - Den godaste GT jag druckit!

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

AB Hellström Dry Gin - Den godaste GT jag druckit!

Inläggav Peter Nordlund » 2021-08-27/19:39

Hej

Nu kommer lite sprit reklam :o ;)

Disclaimer jag är inte på något sätt en kännare av alkohol i något slag....men jag gillar Gin och Tonic, fan vad Svensson eller hur? :D

Jag har oftast Herrnö gin hemma den är kanon god och jag blandar oftast 1/2 Gin och Tonic med is och lite citron och den blir ganska rivig i sin styrka men god och frisk.

I 2 dagar var jag på Silja kryss Stockholm - Härnösand eftersom Silja försöker vara kreativa att dra in pengar med covid 19 som stökar (trevligt att se lite av höga kusten fast det var regn och rusk och dålig sikt)

Min gode vän sa då han vet att jag är svag för GT "har du testat den där Gotländska ginen av den där 25 åriga uppstickare tjejen?"
Jag såg ut så här... :?:

Då går han til baren och kommer tillbaka med en
Bild

Jag smakar och.... :shock: :o :D

Helt klart den godaste GT jag smakat! wow!

Tydligen har damen från "Hellström Gin" har vunnit en hel del priser.

The Spirit Business Gin Masters i London, som belönade svenska uppstickaren Hellström Gin med tre guld, en master och utmärkelsen Världens bästa mikrodestilleri 2020


Elisabeth Hellström
Världens yngsta master destiller.

Nyligen dök denna gin upp på bolaget men dom verkar ha problem med att leverara då många vill testa, jag köpte min på båten och dom gör den som Elisabeth rekommenderar och det kan vara en stor orsak till den speciella knorren...

recept
Så gör du Hellströms perfekta GT
5 cl Hellström Gin
10 cl neutral tonic (till exempel Ekobryggeriets original eller Three Cents original)
En skiva svenskt äpple (till exempel Ingrid Marie)
En kvist timjan
Is
”Min tanke är att skapa en Gin & Tonic med fokus på svenska tillbehör som lyfter fram ginen på bästa sätt. Jag använder ett svenskt äpple i stället för citron för att komma åt syran och svensk timjan för att lyfta fram de örtiga tonerna”, säger Elisabeth Hellström.


Timjan? Åpple vad i hela he.... :o

Systembolaget
https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/ab-hellstrom-8402902/

Artikel
https://www.kingmagazine.se/gin-tonic-recept-hellstrom-furillen/

Dra mig baklänges vad god, rekommenderas! Skål! ;)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: AB Hellström Dry Gin - Den godaste GT jag druckit!

Inläggav erro67 » 2021-08-27/20:58

Håller med, en väldigt god gin. Favorit här hemma just nu.
//Robert, D5/D7 - Enköping, R1200GS -10
erro67
 
Inlägg: 41
Blev medlem: 2016-05-01/09:05
Ort: Enköping

Re: AB Hellström Dry Gin - Den godaste GT jag druckit!

Inläggav Kenneth Lundgren » 2021-08-29/05:50

Jag som stor whisky älskare fick en Hernö i födelsedagspresent i somras, och en helt ny värld öppnade sig! Jag har väl sett gin som en spritsort som alla andra som t,ex vodka. och sprit i sig är jag inte så förtjust i om det inte är kryddat för snaps. Så nu blir det ett nytt ämne i att förkovra sig i till hösten, har redan införskaffat mig en ny flaska, Bombay Sapphire.
BMW R1200RT LC
Ducati ST3
Användarvisningsbild
Kenneth Lundgren
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2021-05-27/18:13
Ort: Laholm


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst