M bilar Eskilstuna - felsökning

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

M bilar Eskilstuna - felsökning

Inläggav Peter Nordlund » 2021-09-01/11:36

(BIL) Detta är en recension från mig som icke tekniskt kunnig kund och hur jag upplevde det.

Jag bytte bil för en dryg månad sedan från en BMW 320 D 2012 till en likadan från 2014, från E91 till en F31 för att jag var så jäkla nöjd med den förra.

Förra bilen köpt av privatperson via Blocket en kanontrevlig och seriös säljare och nu från en bilfirma i Rimbo också via Blocket.
Jag bytte in min gamla mot denna nyare

När jag provkörde den dök 2 fel upp, en däcktrycksvarning och en Ljusviddsreglering defekt, däcktrycks varningen var enkel att lösa då den bar4a är känslig av lufttryck ändar med temperatur så jag ökade den 0,1 bar över rekommenderar och nu är den helt ok.
Ljusvidd varnar 9 av 10 starter så det får dom kolla på.

Säljaren säger att
"kan vi göra så här"
"du lämnar in bilen på en verkstad som kollar på det och återkommer så löser vi det"
Här blir jag lite osäker på vi löser detta betyder... men felet behöver åtgärdas så jag fixar det ändå och tar i sämsta fall kostnaden själv.

M bilar Eskilstuna
Jag missförstår aningen tiden vi bokar och kommer nästan 1 timme sent men dom svarar att "vi försöker lösa det inget problem"
När jag kom mer dit kollar dom vad vi kommit överens om över telefon och dom ser att "jag väntar kvar" då det inte finns så mycket att göra i ett industriområde före klockan 08 på morgonen så jag sätter mig i en trevlig soffhörna med kaffe dagstidningar, tv och gratis wifi.
efter 40 min får jag ett sms med en länk och när jag öppnar den är det som överraskningen kommer
En sida med min bil och en FILM med mekanikern som kortfattat berättar att detta har vi kollat och detta har vi hittat och detta har vi gjort, Tack för att du kommare till M bilar...

Vad i hela....aldrig blivit så trevligt och proffsigt bemött.

Precis när jag läst och kollat på filmen kommer en kille i kassan och berättar att bilen är klar och frågar om jag sett filmen, priset blir 1500 kr då det rums i felsökningen (det var en kabel som nästan var av)

Jag betalar och går ut och är klar under 1 timme.

Åker hem tar en bild av kvitto och skickar till bilförsäljaren som skall "fixa detta" får svar på 1 min ocm jag kan ge dom mitt kontonummer så för dom över pengarna direkt och han frågar om jag är nöjd med bilen, vilket jag absolut är.

Detta är tveklöst det mest seriösa och trevligaste bemötande jag någonsin fått!
Var det värt priset? för mig var det utan tvekan det.

BMW knyter en kund närmare sig! jag känner mig inte utskrattad för att jag är okunnig och det känns ändå somj att jag har kontroll över arbetet och priset.

Rekommenderas!
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: M bilar Eskilstuna - felsökning

Inläggav Micce1980 » 2021-09-01/13:43

Kul att du är nöjd

Har varit med om liknande fast med Bildeve. De gjorde det ännu bättre genom att jag som ej bor där de finns fick välja en verkstad som de kontaktade och jag ej behövde lägga ut pengar man ej visste om man skulle få tillbaka eller behöva kämpa för att få se igen.

De hade ju åkt på det ändå då det gått under "fel som upptäcks inom 6 månader anses ha funnits där vid köp" men det är klart vissa ska ju bara jävlas och inte ta sitt ansvar :mrgreen:
1200GSA 2016 "D15"
Användarvisningsbild
Micce1980
 
Inlägg: 213
Blev medlem: 2020-10-11/18:26
Ort: D15


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst