Fjällrävens väst

Kategoriregler
Utrymme för recensioner.
Vänligen håll trådämnet - kladda inte ner tråden...

Fjällrävens väst

Inläggav Bror Gårdelöf » 2022-07-30/17:43

Sedan ett par decennier har jag kommit att uppskatta kavajen allt mer. En välsydd sådan är snygg, samtidigt som man får med sig det väsentliga i den - "mannens handväska" - och bär med axlarna i stället för med livremmen.
Dessutom är byxfickor inte någon bra plats för en smartphone av lite större modell.

Men det finns åtskilliga tillfällen, när kavajen är suboptimal - exempelvis under en långresa på hoj, när man klivit ur mc-stället och riggat om för kvällen.
För några år sedan presentades jag med en väst. Just den modellen hade nog skapats av någon, som inte själv tänkt bära den! Den hade mängder med "fiffiga" fickor, vars användning jag inte ens kunde gissa mig till, och som jag inte hade något som helst bruk för - men ingen bra plats för vare sig plånboken eller mobilen! Nå, den gick att använda - tills ett blixtlås gav upp.

Så jag stegade in på Naturkompaniet och fick genast syn på Fjällrävenvästen. Den är allt, som den förra inte är. Välsydd, med flera, rätt begripliga fickor, inklusive två välplacerade "innerfickor" - perfekta för plånbok och mobil. (Det dröjde, innan jag hittade den vänstra fickan, dold under stormklaffen.) Blixtlåset lär inte ge med sig i första taget.

Den är numera självklar, när jag går ut med hundvalpen etc - och den blir perfekt i mc-packningen. Rekommenderas varmt.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Fjällrävens väst

Inläggav Måns Ulveståhl » 2022-07-30/21:25

En gammal klassiker, och dessutom i alla avseende både bättre, och mer estetisk än en "manbag" :D
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö


Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst