Bengt-Åke Vestman skrev: Men när man växlar ner och låter varvräknaren dra iväg...oj oj oj!
Jag vill minnas, att när Yamaha tog fram FJR 1300 A, förstorade man motorn från R1 - som onekligen kunde skjuta på rätt bra - och nöjde sig med fyra ventiler i stället för R1:s fem.
För att citera Forrest Gump: "It turned out pretty well."
(Jag vill minnas, att Forrest säger så, efter att löjtnant Dan investerat deras pengar i "some kind of fruit company" - varpå man får se, att han får ett brev från Apple.)
I övrigt väcker Dina rader minnen från 2007. Två av mina reskamrater hade då åkt H-D Night Train respektive Yamaha Diversion 900, medan jag körde Aprilia RST 1000 Futura - och således hade den såväl lättaste som snabbaste maskinen i sällskapet (även om vi inte körde så rasande fort). Så bytte H-D-ägaren till en K 1200 RS, och Diversion 900:an byttes mot en FJR, varpå jag plötsligt hade den motorsvagaste hojen.
Halvtannat år senare köpte jag BMW:n - och åker fortfarande på den - och ett par år senare köpte svågern Yamahan, men den byttes för några år sedan mot en Triumph Tiger Explorer.