Sida 2 av 2

Re: Sugen på en FJR

InläggPostat: 2016-07-19/16:42
av Kovlingen
Skulle man få problem med någon extra tjurig rackare finns ju alltid denna att tillgå :mrgreen:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... e%2011.htm
Snyggaste "plastraketen" på vägarna .
Men vill man åka snygg "motorcykel" finns ju R1200R som ser ut som en hoj ska se ut :)
OBS : innan den kom med vattenkylning :( Må va rolig att köra men ögat säjer njeet :shock:

Re: Sugen på en FJR

InläggPostat: 2016-07-19/17:09
av Assar
Kovlingen skrev:Men vill man åka snygg "motorcykel" finns ju R1200R som ser ut som en hoj ska se ut :)
OBS : innan den kom med vattenkylning

Hear, hear!
8-)

Re: Sugen på en FJR

InläggPostat: 2016-07-19/18:00
av Magnus Brobeck
Kovlingen skrev:*SNIPP* .
Men vill man åka snygg "motorcykel" finns ju R1200R som ser ut som en hoj ska se ut :)
OBS : innan den kom med vattenkylning :( Må va rolig att köra men ögat säjer njeet :shock:

Först Jönköping och nu detta... :roll: :evil: :D
/M

Re: Sugen på en FJR

InläggPostat: 2016-07-19/18:03
av Kovlingen
Hur länge blir jag avstängd ? :oops:

Re: Sugen på en FJR

InläggPostat: 2016-07-19/20:32
av Fredrik J
Jag håller med, R1200R ser ut som en motorcykel skall se ut, särskilt om den är svart med vit rand på tanken.

Faktiskt den enda av mina tidigare motorcyklar jag saknar i nån slags känslomässig mening.

Re: Sugen på en FJR

InläggPostat: 2016-08-11/07:48
av Bror Gårdelöf
Bengt-Åke Vestman skrev: Men när man växlar ner och låter varvräknaren dra iväg...oj oj oj!

Jag vill minnas, att när Yamaha tog fram FJR 1300 A, förstorade man motorn från R1 - som onekligen kunde skjuta på rätt bra - och nöjde sig med fyra ventiler i stället för R1:s fem.
För att citera Forrest Gump: "It turned out pretty well."
(Jag vill minnas, att Forrest säger så, efter att löjtnant Dan investerat deras pengar i "some kind of fruit company" - varpå man får se, att han får ett brev från Apple.)

I övrigt väcker Dina rader minnen från 2007. Två av mina reskamrater hade då åkt H-D Night Train respektive Yamaha Diversion 900, medan jag körde Aprilia RST 1000 Futura - och således hade den såväl lättaste som snabbaste maskinen i sällskapet (även om vi inte körde så rasande fort). Så bytte H-D-ägaren till en K 1200 RS, och Diversion 900:an byttes mot en FJR, varpå jag plötsligt hade den motorsvagaste hojen. ;)

Halvtannat år senare köpte jag BMW:n - och åker fortfarande på den - och ett par år senare köpte svågern Yamahan, men den byttes för några år sedan mot en Triumph Tiger Explorer.