Har en fundering kring r1200gs.
Har bestämt mig för att köpa en 1200 gs.
Läst lte fram och tillbaka angående om man ska ha ESA eller inte. Klart man ska ha det, funktionsmässigt, MEN på en hoj som är 7-10 år gammal, är det dyrt att reparera vad jag förstått. 20k+ ? Och då kanske det inte är värt det?
Har också velat mellan vanlig GS och GSA.
Kommit fram till att en GS kanske passar bäst, då jag inte är superlång, (1,76).
Det kommer bli mest jobbpendling, 7 mil enkel men fina vägar, samt lite längre resor till tex Norge, Alperna eller här i Sverige. säkert 90-95% asfalt.
Ibland kommer det vara jag och tjejen, ibland ensam med packning.
Gillar GSA för att den är utrustad med lite mer skyddsbågar mm, men det är höjden och att den är lite mer klumpig som talar för en vanlig GS.
Nu är det så att jag funnit en GSA 2010 med knappt 2000 mil som stått helt still i garage 3 sista åren. dvs varken besiktad eller servad. Möjligtvis startad et par gånger.
Vågar man köpa en sådan?
Tänker ffa på packboxar i dämparna som kanske torkat, ventiler till ESA som bekat igen, men även andra packboxar. Det blir ju dyrt att reparera dessa ESA om dem springer läck.
Läste också att det i mitten av 2010 byttes leverantör av dämpare. Vilka det är på denna har jag ingen aning om... än. Och är det både fram och bak det är bytt?
En LC lockar mycket, men är tyvärr över budget.
har bestämt mig för en 2008 och senare.
Ge mig alla tips och råd ni har vad man bör tänka på och om ovanstående kan tagit stryk av att stått sålänge.
Hade tidigare en f800gs. var nöjd med cykeln förutom turbulens kring hjälmen. Testade div olika rutor utan någon större förbättring. Så nu hoppas jag på att en 1200 är bekvämare att åka på.
Tack på förhand
//M