Magnus Brobeck skrev:Jag är svårt förtjust i SWMotechs koncept.
Funkar klockrent och det är enkelt när väskan skalla av/på.
Med vänlig hälsning, Magnus
Köp BMW original så slipper du det problemet. Dessutom är BMW original inte så värst mycket mer komplicerade att sätta fast på tanken och infästningen är ljusår starkare på BMW original än nämnda SW Motech.Christian Ragnarsson skrev:Trist att de inte kan göra väskorna vattentäta från början.
Max Mad skrev:Köp BMW original så slipper du det problemet. Dessutom är BMW original inte så värst mycket mer komplicerade att sätta fast på tanken och infästningen är ljusår starkare på BMW original än nämnda SW Motech.Christian Ragnarsson skrev:Trist att de inte kan göra väskorna vattentäta från början.
Jaja, erfarenheten talar. Men dom är fortfarande inte vattentäta .Roger Gross skrev:Max Mad skrev:Köp BMW original så slipper du det problemet. Dessutom är BMW original inte så värst mycket mer komplicerade att sätta fast på tanken och infästningen är ljusår starkare på BMW original än nämnda SW Motech.Christian Ragnarsson skrev:Trist att de inte kan göra väskorna vattentäta från början.
En av finesserna med den fastsättning S W Motec använder är att väskan inte skaver sönder lacken på tanken.
Betr hållbarhet har mina båda väskor använts i säkert 15000 mil. Vid hojbyte skaffar jag om nödvändigt en ny fästring och väskan kan användas även fortsättningsvis. Vågar påstå att väskorna fortfarande är i nyskick!
Men - var och en får bli salig på sin tro...
//Roger G
Max Mad skrev:Jaja, erfarenheten talar. Men dom är fortfarande inte vattentäta .
Dumt att argumentera mot bättre vetande, då mina erfarenheter sträcker sig till Bagster och BMW original, där den förra har lösningen att dra över ett regnskydd vilket jag inte gillar, (dels gillade jag inte infästningen på Bagster tankskyddet, som gick sönder i mitt fall, vilket i förlängningen ledde till att jag inte kunde fästa tankväskan på tanken ö h t).Magnus Brobeck skrev: Tankringslösningen slår BMW med hästlängder i många fall när det gäller av/på på tanken, undantaget som jag känner till är gamla R1200RT.
Det är onekligen en stor fördel (men det blir väldigt dyrt att byta hoj ).Magnus Brobeck skrev:Nästa fördel med ett generellt system är att det går att flytta mellan olika MC för en bråkdel av kostnaden.
På den punkten är vi rörande överens. Billigare att inte byta hoj, då .Magnus Brobeck skrev:BMW är inte blyga när det gäller att ta betalt.
Max Mad skrev:Dumt att argumentera mot bättre vetande, då mina erfarenheter sträcker sig till Bagster och BMW original,
Får också lägga till att med EVO-tech lösningen rekommenderas man att inte köra fortare än 130 km/h och inte laddar väskan med mer än tre kg. Motsvarande för BMW är 5 kg. Någon rekommenderad hastighetsbegränsning för BMW tankväska kunde jag inte hitta någon information om.
Precis vad jag skrev, ja.Pedro skrev:Som du selv sier: Dumt å argumentere når du ikke har noen erfaring og ikke vet noe om produktet.Max Mad skrev:Dumt att argumentera mot bättre vetande, då mina erfarenheter sträcker sig till Bagster och BMW original,
Får också lägga till att med EVO-tech lösningen rekommenderas man att inte köra fortare än 130 km/h och inte laddar väskan med mer än tre kg. Motsvarande för BMW är 5 kg. Någon rekommenderad hastighetsbegränsning för BMW tankväska kunde jag inte hitta någon information om.
Men nu var detta ingenting jag själv hittade på. Som jag skrev saknar jag egna erfarenheter av väskan, och av anledning att det finns dom som förordrar den så varmt, blev jag nyfiken och klickade på den länk som TS lagt in vad det gäller de två kandidater som det står mellan.Pedro skrev:Når det gjelder hastighet har jeg kjørt over 200 km/t og med mer enn 3 kg i vesken flere ganger. Riktignok ikke en R1200GS, men vesken vil ikke oppføre seg annerledes på den sykkelen. Vesken utsettes for minimalt med vind når den er festet på tanken.
Bror Gårdelöf skrev:Det är nog som i så många andra fall - att tillverkaren tar i med marginal för att inte bli kritiserad för att bygga instabila maskiner.
Max 130 km/h är den rekommenderade hastigheten även på min hoj, när sidoväskorna är monterade. Jag kör mycket sällan fortare än så, men på Autobahn har det onekligen hänt, att jag varit uppe i 160 knyck. Det har inte märkts tillstymmelse till skillnad - trots att cykeln även är försedd med Givis lilla toppbox.
Samma sak med tankväskan (gammal BMW original, som jag numera använder ytterligt sällan). Den sitter ju i lä bakom kåpglaset, och jag har aldrig märkt någon skillnad med den påmonterad.
Svågern, som tidigare hade en Yamaha FJR 1300 A med Givis stora toppbox, märkte däremot en klar skillnad. Med boxen på blev hojen en smula ostadig i hög fart. Med boxen avtagen (men sidoväskorna på plats) var den klippstadig.
Honda Pan European har ju likaså fått kritik, för att den kan börja pendla i högre farter. Det gäller singelkörning med toppbox. Med passagerare och toppbox blir den stadigare - liksom om singelåkaren tar av toppboxen.
maalse skrev:Får jag föreslå Enduristan 4A?
http://www.enduristan.com/en/products/s ... nkbag.html
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst