BmwMats skrev:Ingen som kör på sommardäck ???
57 läsningar hittills, men inga svar...
Är det ingen som har åsikter eller tips på bra däck med lång slitstyrka ?
(eller så racerkör alla här och prioriterar bort livslängd)...
Bror Gårdelöf skrev:För att återkoppla till Ditt första inlägg: Jag tycker, att 1 800 - 2 000 mil ur en uppsättning däck låter rätt bra. Jag har i alla fall aldrig lyckats köra så långt, vare sig på mina tidigare, relativ lätta hojar eller på K 1200 RS. Om den kan man säga mycket, men lätt är den inte.
Jag behöver rimligen inte påpeka, att moderna premiumdäck för touring som regel har hårdare gummi i mitten och mjukare på sidorna. Sedan är bara frågan, om sådana däck finns för Din cykel.
Lazarus skrev:Nu har jag ingen egen erfarenhet av vare sig hojen eller däcken du har. Vill ändå drista mig till att uppmana dig att prova modernare alternativ, då utvecklingen av mc däck gått framåt rätt dramatiskt de senaste åren. Mina 2 cent...
BrooklynS skrev:Min uppfattning är att man får en ”ny hoj” när man byter till moderna däckkonstruktioner från att ha kört på sina gamla Avon, Metzeler eller vad man nu körde på...
Michelin Pilot Activ finns i vart fall i dina dimensioner.
Bror Gårdelöf skrev:Skälet till min formulering ovan är, att jag i andra sammanhang läst, att fordon, som är konstruerade för diagonaldäck, bör köras på sådana, och att fordon, konstruerade för radialdäck, bör köras på sådana.
Orsaken är mig obekant. På bilar lär det ha med framvagnskonstruktion och styrgeometri att göra - men på motorcyklar ...?
Måhända kan Allan Eriksson reda ut det - alternativt en kunnig hoj-/däckhandlare.
BrooklynS skrev:Diagonaldäck är alltså mjukare och mer flexibla och det är en egenskap man INTE vill ha i de allra flesta fall; vägmotorcyklar gynnas av stabilitet i förhållande till underlaget.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst