Ryggsäck som passar varioväskan på 1200GS?

En kategori för den som önskar råd och erfarenheter om MC relaterade prylar som skall inhandlas. Håll trådarna rena från annat "småprat". Kategorin kommer att modereras hårt.

Ryggsäck som passar varioväskan på 1200GS?

Inläggav kirre777 » 2021-09-05/21:35

Jag leker lite med tanken att ersätta en av innerväskorna med en ryggsäck istället. Alltid praktiskt att ha en ryggsäck med sig om man skulle hitta på något annat än mc-åkning på semestern. Jag hade tänkt att ryggsäcken skulle förvaras i den lite mindre varioväskan vid avgasröret och en bonuseffekt är att tankväskan också går i varioväskan i det expanderade läget. Så man kan låsa in tankväskan i varioväskan och bära med sig ryggsäcken istället.

Jag mätte lite och det verkar som om en väska med måtten 28x36x14 får plats. Nästan de exakta måtten på en vanlig fjällräven kånken alltså. Fördelen är ju också att den är ganska fyrkantig så den fyller ut väskan på ett bra sätt.

Någon som testat detta eller någon annan lösning?
R1200GS -16
Användarvisningsbild
kirre777
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 2004-05-07/18:34

Re: Ryggsäck som passar varioväskan på 1200GS?

Inläggav Olof Eriksson » 2021-09-13/13:54

kirre777 skrev:Jag leker lite med tanken att ersätta en av innerväskorna med en ryggsäck istället. Alltid praktiskt att ha en ryggsäck med sig om man skulle hitta på något annat än mc-åkning på semestern. Jag hade tänkt att ryggsäcken skulle förvaras i den lite mindre varioväskan vid avgasröret och en bonuseffekt är att tankväskan också går i varioväskan i det expanderade läget. Så man kan låsa in tankväskan i varioväskan och bära med sig ryggsäcken istället.

Jag mätte lite och det verkar som om en väska med måtten 28x36x14 får plats. Nästan de exakta måtten på en vanlig fjällräven kånken alltså. Fördelen är ju också att den är ganska fyrkantig så den fyller ut väskan på ett bra sätt.

Någon som testat detta eller någon annan lösning?

Frugan har en Kånken som fyller ut en korvlåde väska perfekt. Kan rekommenderas.
// Olof
R1200 GSA -17
Husqvarna 701 Enduro -19
D3
Användarvisningsbild
Olof Eriksson
 
Inlägg: 2822
Blev medlem: 2013-05-17/01:45

Re: Ryggsäck som passar varioväskan på 1200GS?

Inläggav kirre777 » 2021-09-15/20:24

Får nog bli en sån. Dags att bejaka sin inre skogsmulle.
R1200GS -16
Användarvisningsbild
kirre777
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 2004-05-07/18:34


Återgå till Köpråd önskas

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst