Fuel line connector

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Fuel line connector

Inläggav Lasse Norgren » 2018-05-13/18:38

Hej.
På väg hem från en underbar hojdag tillsammans med kamrater i D7 så började bensinförbrukningen öka radikalt. När jag stannar och kollar så visar det sig att hojen läcker bensin. Jag har lokaliserat felet till denna se bif bild. När jag googlar på detta så är det tydligen ett ganska vanligt fel. Nu till min fråga vad kallas denna på svenska? Om jag försöker mig på en översättning så borde det bli något i linje med snabbkoppling till bränsleslang, men är inte helt säker på att dom kommer att begripa vad jag menar när jag försöker förklara över telefon vad jag vill ha. :oops:
Någon som kan hjälpa mig?
IMG_0290.JPG

//Lasse
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!"

D7
K1200RS-03
Användarvisningsbild
Lasse Norgren
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 2015-05-05/08:47
Ort: Ekerö

Re: Fuel line connector

Inläggav F800åkare » 2018-05-13/19:02

Jänkarna ersätter med följande just pga mycket problem med att de spricker och läcker.

https://www.beemerboneyard.com/cpcqkdiscon.html
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Fuel line connector

Inläggav F800åkare » 2018-05-13/19:08

Finner du inga i metall finns de här i plast, detta är väl som jag fattat det samma tillverkare (cpc) som Bmw har original.

http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=7306
K1300S 2009.
Användarvisningsbild
F800åkare
 
Inlägg: 1601
Blev medlem: 2017-06-20/07:18
Ort: D6

Re: Fuel line connector

Inläggav Håkan » 2018-05-13/19:35

Ett ganska vanligt förekommande fel att snabbkopplingens han-del spricker. Antar att det är vad som hänt dig och din MC.
BMW original snabbkoppling till bensinledningar, "hane" är numera utförd i metall. Kallas stickkontakt i den Svenska ETK, har artikelnummer 13 53 7 700 800. Köps/beställs hos vilken BMW Motorradhandlare som helst.
Smörj gärna o-ringen på kopplingen med vaselin eller o-ringsfett så blir den lättare att demontera.
:)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Fuel line connector

Inläggav Lasse Norgren » 2018-05-14/17:38

Tack för tipsen, snabbkopplingen är nu bytt, och all soppa går numer åt till att driva motorn :D
"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!"

D7
K1200RS-03
Användarvisningsbild
Lasse Norgren
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 2015-05-05/08:47
Ort: Ekerö


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst