Ruta till en R850R

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Ruta till en R850R

Inläggav Thomas Frick » 2018-08-17/14:21

Hej,
Jag har en R850R -04 med någon sorts eftermarknadsruta. Jag tycker turbulensen bakom denna ruta är fruktansvärd, det är bättre att köra utan, men jag vill gärna ha en ruta!
Nu undrar jag om det är lönt att byta ruta till t.ex. en Wunderlich, kommer det bli bättre eller blir det ingen större skillnad?
På Wunderlich sida står det ”Integrated flow channel: Depending on the height selected, the aperture changes, counterbalancing turbulence with a calming reverse flow.” Kan man lita på detta?

Har Ni något förslag på en ruta?
Med vänlig hälsning,
Thomas
A4C73D36-B959-4478-8ED4-6C60D1286FD0.jpeg
Bef. ruta

DDD53A15-761A-427C-8556-8299F5431BD1.jpeg
Ev. Ny ruta
Thomas Frick
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2018-08-17/13:43
Ort: Svalöv

Re: Ruta till en R850R

Inläggav Håkan » 2018-08-17/15:56

Ja. Är det snabba, enkla svaret. Den där Wunderlich rutan gör sitt jobb mycket bra.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Ruta till en R850R

Inläggav Thomas Frick » 2018-08-19/16:09

Tack för ditt svar, jag litar på Dig och beställer en ny ruta.
Utlåtande om Du har rätt kommer!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thomas Frick
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2018-08-17/13:43
Ort: Svalöv

Re: Ruta till en R850R

Inläggav Thomas Frick » 2018-08-26/18:22

Hej igen,

Nu sitter Wunderlich ruta på plats, jämfört med den tidigare ruta är detta en kvalitetsruta, robust och snyggt fäste, rejält plast i rutan, justerbar i höjd, så långt riktigt nöjd!
Men nu till det inte så roliga, även med denna får jag riktigt mycket turbulensljud i hjälmen hur jag än ställer rutan. Jag märker ingen större skillnad om jag lutar rutan bak eller ställer den så rakt upp jag kan inte heller märker jag någon större skillnad i nedre läget eller övre läget!
När jag känner med handen så får jag vinden typ rakt i pannan, jag är 190cm.

Jag skall prova med en annan hjälm för att se om det är den som är speciellt känslig för detta.

Som det känns nu så har jag en jättebra ruta till salu!
9A900EA6-EE12-425B-AF85-30EE4CDEB2F4.jpeg
Thomas Frick
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2018-08-17/13:43
Ort: Svalöv


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst