Telefon-app BMW TFT-display

Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.
Kategoriregler
Denna kategori är till för MC-relaterade specifika frågor. Kategorin kommer att modereras hårt så att vi inte får trådar som far iväg långt från ämnet. Skriv här om du vill ha specifika svar på specifika frågor. Skriv inte här med allmänna spörsmål och framförallt inte med funderingar om tyska filosofers sexliv när tråden handlar om Iridiumtändstift. Ni fattar. Punkt.

Telefon-app BMW TFT-display

Inläggav hailwood » 2018-09-12/10:19

Hej
Besökte nyss bästa mc-verkstan i Göteborgsområdet för att fråga om lite strul jag har med telefonuppkopplingen på min R1200GS (vissa nummer kan ibland inte ringas upp, trots att jag ringt dem strax innan under samma körcykel).
Jag fick rådet att börja med att ladda ner en app som skulle göra kommunikationen mellan TFT och telefon smidigare. Tyvärr var det ingen i verkstaden som kom ihåg vad appen hette, och trots visst sökande i "play-butiken" (Android) så kom jag inte vidare.
Någon i detta forum som vet vad appen heter????
Mvh//H
hailwood
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 2018-08-23/19:36

Re: Telefon-app BMW TFT-display

Inläggav hailwood » 2018-09-12/12:38

Undrar om de inte menade BMW Motorrad Connected....... den har iofs ingen telefonfunktion men kanske den behövs eller underlättar för telefonen att kommunicera med TFT:n (och den har jag redan installerat).
//H
hailwood
 
Inlägg: 60
Blev medlem: 2018-08-23/19:36


Återgå till Frågelådan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst